Smärta är INTE skönt.

"Smärta är skönt, smärta är skönt, smärta är skönt!"
Så kunde jag höra min syster ropa i sina yngre år. Detta kunde vara till exempel när hon gick barfota över vassa stenar, eller barfota i varm (het!) sand. Hon sa att om man försökte intala sig själv att smärtan var skön, så skulle det inte göra lika ont. Hon var övertygad om att detta var helt sant, och att det funkade till 100%, jag kan säga att det funkade aldrig för mig. Det funkar fortfarande inte. Smärta är INTE skönt.

Jag har varit hos en massör idag! Första gången någonsin. Det var helt klart en upplevelse :) 25 minuter klassisk massage, halvkropp. Hon började med nå laser-tjosan, för att sedan börja massera. Hon kände lite utefter ryggen, och säger sedan: "Du är spänd och hade knutar längs hela ryggraden, från midjehöjd ända upp till ovanför hårfästet. Du kommer hata mig efter det här." Sagt och gjort. HELVETE va ont det gjorde!! Men ju längre hon höll på, desto mindre ont gjrode det. Alltså, ont gjorde det hela tiden, men det blev ju bättre. Nu är det väl bara att vänta o se hur det känns imorgon. Hon sa att man kunde få som träningsvärk i 1-2 dagar efteråt, speciellt när man är ovan. Men men, den som lever får se.

Nu blir det cityakuten!
Auf Wierdersehen alle leute

Kommentarer
Postat av: Syster

Hahaha :D Nää det funkar nog inte på sån där utdragen smärta! Jag måste få en uppdatering i ditt liv snart föresten :) Puss!

2006-03-10 @ 13:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0