The new "Sex and the city"-style

Sitter här och känner mig lite som Carrie i Sex and the City.. Känner mig alltså inte kort, smal, blond, lockig och ogift, utan jag har skaffat mig en laptop, och här sitter jag på min säng och skriver en text om egentligen ingenting.

Julen är alltså över nu. Rätt skönt tycker jag, det är så himla hysteriskt runt jul. Fast å andra sidan, nu ligger hysterin runt mellandagsrean istället. Jag var en av dom som var först ut, men datorn som jag köpte vvar tyvärr inte nedsatt. Men, den var ändå väldigt prisvärd. (Säger mina kompisar som kan saker om datorer, haha) Den heter Fujitsu-Siemens Amilo nånting. Kommer aldrig ihåg sånna där namn, men jag gillar den iaf. Datorn. Amilo låter rätt sött med.

Första väskan inför flytten är packad och klar. Handdukar, sängkläder, lite sommarkläder har fått åka ner i bagaget. Hittade en gammal väska som jag fick på inskrivningen i Umeå förra året med. Det står UMPE (Umeåpedagogerna) på den, och den gör reklam för Umeå universitet, lärarutbildnigen, och nånting mer som jag inte minns. Hur som helst så var den som klippt och skuren för min nya Amilo. Ja, den heter så nu. Datorn. Det är inte en dator, det är min blivande sambo. Ska man skriva det på dörren kanske? "Erika och Amilo Näsberg". Kan jag låna dymo:n på jobbet och skriva ut en sån där söt liten remsa. (Om det är tillåtet vet jag inte, men jag jobbar både julafton och nyårsdagen i år, så jag kanske tar mig en frihet).
Japp, jag är expert på att glida ifrån ämnet. Poängen var att den väskan som jag hittade passar min nya dator perfekt, så jag slipper köpa en :) Perfect!

Nu ska jag lägga ner min Carrie-karriär (Carrie-kkarriär. Roligt ord. hehe) för ikväll. Dags att sova, börjar ju ändå 7 imorn. Urk, lång vecka.
Snälla ni som jobbar nyårsafton, bli inte sjuk! jag vill inte jobba.... Tänk att jag tog på  mgi att jobba mer efter nyår. Men jag måste ju, alltid bra med pengar.

En klunk cola, sedan sover vi gott.
Snart Jönkping. Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0