Hälsa och ohälsa

Jag borde lära mig att lite mer på mina tankar, vad jag tror och vad jag känner än vad du säger... Jag vet att det finns saker man inte styr över, och jag vet att du inte skulle ljuga mig rakt upp i ansiktet. (Även om det närmsta mitt ansikte du kommer är via en telefonlur). Jag borde ha lärt mig vid det här laget att saker och ting inte alltid blir som planerat.
Men om du säger att du ska ringa en viss dag... Du sa att ..

Nej, jag borde inte skriva mer nu, det kommer bara bli fel... Men det gör ont.
Det händer så ofta... Jag borde ha lärt mig vid det här laget, men det gör jag inte. Jag borde vara härdad vid det här laget, men det är jag inte.
Det gör bara mer och mer ont...

Jag kan inte rå för att jag känner som jag gör, att jag reagerar som jag gör. Men jag är mänsklig. Jag vet att du inte avsiktligen skulle såra mig. Men ibland, tyvärr lite för ofta, blir det så ändå. Men sedan är det även så, att jag blir mest ledsen och besviken på att jag reagerar likadant gång på gång. Jag blir väldigt sällan arg på dig, och även om jag någon gång blir det så tar det inte mer än max ett par minuter innan du fått mig att glömma det, och återigen gjort mig på bra humör. Jag älskar dig för det.

Hur ont det än gör, så måste jag sluta lita på ... inte sluta lita på dig, men sluta lita på "ett lyckligt slut".

Större delen av den här veckan har varit helvete. Så det är väl rimligt att den ska sluta på samma sätt.

Du vet att jag älskar dig - du är en av de bästa vännerna man kan önska sig. Jag önskar bara att du någon gång kunde förstå hur dina handlingar och ord påverkar mig, både dom positiva och dom negativa. Allt är inte rosenrött för min del. Du är ett sådant otroligt stöd för min del och det är väl därför jag litar så blint på dig. Och det är väl även därför jag kraschar så totalt när saker och ting inte blir som planerat.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra, känna, tycka eller tänka.
Jag är mänsklig. Det är du med. Imorgon är en ny dag, och då kommer jag må bättre.
Distans är bra. Skriva av sig är bra.
Fast kanske borde jag ha slutat skriva när jag tänkte på det.

________________________

Edit

Underbara Christian. Du är helt fantastisk. Bara så du vet.
Tack för att du gav den här veckan ett lyckligt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0