Home sweet home

I'm back where I came from. Sundsvall, Sundsvall. Alltid lika trevligt att se Njurunda från tåget.

Hittills har det mesta gått enligt planerna. I torsdags gjorde jag och syrran sällskap upp till farmor. Hon bjöd på bullar, och goda var dom! På hemvägen åkte vi en sväng förbi vårat gamla bostadsområde. Vi åkte till skolan, Vallens Skola, där vi båda gick låg- och mellanstadiet. Sedan åkte vi och tittade på lägenheten, utifrån alltså. Tänk, där ute på gatan, där vi hoppade hage, twist och hopprep. Där vi bygde "hinder" och lekte häst. Överallt där man sprang barfota om sommaren, eller cyklade för glatta livet. Nostalgi mina vänner, nostalgi. Och miljoner fina minnen.

Senare på kvällen blev det tacos med hela familjen. Mamma, pappa, barn och minsta barnets pojkvän. Det var himla trevligt, det var det. Efteråt åkte pappa och jag ut o körde bil, han har ju skaffat sig en ny, så han tyckte att jag skulle provköra. Härlig bil, tyst och stark. Jag gillade den. VERKLIGEN! Den ska jag låna till vintern när hockeyn drar igång igen ;) Där uppe i Swedbank Arena, dit ska jag, och titta på underbaraste Modo Hockey.

Igår var det middag med gamla vänner. Vi åt på Tandoori House, indisk mat. Det var gott, för all del, men inte gott som i "Wow, hit vill jag gå fler gånger!". Och knappast värt alla dom dyra pengarna. Men men, en erfarenhet rikare. Trevligt sällskap iaf. Åkte hem till Therese efter ett tag, hon och Joanna drack vin, vi lyssnade på musik, och vi kollade även lite på Allram Eest. Haha, sjuka grejer.. =) Skjutsade ner dom på stan/förfest efter en stund iaf, och själv återvände jag hem. Gjorde väl inte så mkt, kollade på Brothers Grimm. Den var fan otäck! Men bra! Betydligt bättre än vad jag trodde, jag gillade den verkligen! Rekomenderar den, absolutely.

Idag blev det stallet. Var meningen att Joanna skulle följa med oxå, men hon hade skickat sms tidigare på morgonen att hon inte orkade kliva upp. Tråkigt, hade verkligen sett fram emot det. Men jag åkte själv ändå såklart. Väl i stallet fick jag en stor överraskning - Lajla (ridläraren) kom rakt fram och KRAMADE mig. Jag förstår att det inte alls låter märkvärdigt, men alla som känner Lajla vet att det inte alls är likt henne. Trevligt dock! Ridningen gick kanonbra iaf. Älskade Diana. Världens underbaraste. Gick som en klocka, allting fungerade. Lajla använde oss som exempel för dom andra eleverna, och när hon gör det, då vet man att man gjort rätt, att man varit duktig. Jag var stolt som en tupp.

När jag kom hem var det duschen som gällde, sedan åkte jag och min kära mor ut till Birsta. Let's go shopping! Jag blev bortskämd, minst sagt. Mamma köpte underkläder, jeans, linne, tröja, och huvtröja - TILL MIG! Vansinnigt! Underbart, älskade mamma. Wuunderbar. Så nu kan jag gå ut utan att skämmas ;) Inte för att jag gör det i vanliga fall, men kanske snarare att andra skäms för mig, med mina trasiga kläder. Har aldrig varit speciellt intresserad av att shoppa. Eller ja, inte byxor iaf. Och inte skor. Usch. Men hur som helst, blev underbart glad över allt jag fick, rena rama julafton. Åt på Max på hemvägen med, gott! Det var värt väntan. Kom hem, pratade med Robbie lite i telefon, och sedan sov jag. Är ju konstant trött nu för tiden. Men nu är jag vaken. Och ont i magen har jag.

Imorgon kommer Moster Lena hit, ska bli trevligt att träffa henne igen. Annars är det nog bara flyttstädning på schemat. Mkt att göra.

Nu ska jag återgå till min film!

Saknar mina katter vansinnigt mkt, det spelar ingen roll att dom är galna. Jag älskar dom. Dom är mina, dom är min familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0