Nytt jobb!

Erika har gått och skaffat sig ett jobb! Och fort som tusan gick det. Jag registrerade mig på Manpower i kanske lördags eller söndags. På tisdag morgon, innan jag åkte till tåget ringde en herre därifrån och undrade om jag kunde komma på intervju samma dag. Det gick ju inte eftersom jag skulle åka tåg, så jag fick komma på onsdag istället.

Sagt och gjort. David skjutsade in mig till stan på morgonkvisten, och intervjun gick som en dans. Anställd dirkekt. Åkte till Grolls och hämtade ut arbetskläder, ett par byxor, två t-shirtar, en collagetröja, ett skärp och ett par skor. Skorna är för övrigt djävulens påhitt, länge sedan jag hade SÅ vansinnigt ont i fötterna.

Första arbetsdagen: onsdag. Samma dag som intervjun alltså. Jag skulle vara på Kongsberg i Mullsjö, där man monterar bildelar - växellådor, nackstöd och lite annat tror jag med. Själv monterade jag igår ca 300 nackstöd till Volvo. Shit va jag är duktig. ;-) Arbetstiderna igår och idag är: 14.00-23.30. OB! Mumsigt. Nästa vecka vet jag inte vart jag hamnar, kanske ännu en vecka på Kongsberg. Eller så blir det la nåt annat.


Hur som helst
så är det skönt att vara hemma igen. Att träffa David igen var helt underbart. Han är fantastisk, min älskade pojkvän.


Nu ska jag göra mig klar för dagens arbetspass. Fixa lite mackor så man har ngt att äta och så. Kan ju vara bra, har jag hört.

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh va kul! Väldigt grattis till jobbet. :-)

2006-08-17 @ 14:43:03
URL: http://mimic.blogg.se
Postat av: Emma

Guuud va kul med jobb! Stort grattis! Jag har märkt att jag dock är ensam modoit på jobbet, ska nog ta och beställa lite prylar och pryda mitt kontor med :D

2006-08-18 @ 07:41:38
URL: http://emla.webblogg.se
Postat av: Joanna

Grattis till jobbet, härligt med en inkomst. nu ska ja och mange till finland=)

2006-08-18 @ 08:06:21
Postat av: Therese

Grattis till det nya jobbet! Måste kännas skönt att fått "äntligen" fått ett jobb. Är ju verkligen bra med lite inkomst så man kan unna sig lite extra utöver det vanliga :D

2006-08-18 @ 11:59:57
URL: http://therese.bloggagratis.se
Postat av: Ämma

Grattis igen :D

2006-08-18 @ 19:32:57
Postat av: Frisco

Jobba jobba joooobbbba.

(Idag käkade jag lunch på Restaurang Victory)

2006-08-18 @ 22:15:35
Postat av: Sara

Grattis! Kul!

2006-08-19 @ 00:26:40
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0