Obegränsat med pengar?

Ja, det skulle absolut inte vara fel.

Ja, fantasin skenar iväg lite ibland. Just nu är en sådan stund. Hästarna jag fick rida hemma hos Claes föräldrar, jag hoppas jag får rida där ett tag till. Men då satt jag och funderade, det är lite grejer jag skulle vilja komplettera med, dvs, om jag hade haft obegränsat med pengar.

Först och främst. Hämta grejerna jag har hemma i Sundsvall. Där har jag ju alla mina ryktgrejer, en gammal grimma med grimskaft, 2 schabrak, skritttäcke, benlindor, senskydd, bakstrykkappor, sadeltvål, läderfett, och troligtvis en hel del utöver det.

Hur som helst. Det är här tankarna vandrar vidare. OM jag nu skulle fortsätta med dom här hästarna, så finns det en hel del andra grejer somjag skulle vilja skaffa.

  • Sadelgjord, 299:- (Det finns en sadelgjord nu, räcker väl iofs, men den når knappt runt Lisas mage)
  • 2 x Grimskaft, 50:- (Vill egentligen ha med sån panikhake, men hittade inga sånna)
  • Hovfett, 75:- (Lisa har ruggiga hovar... Så jag skulle med glädje lägga pengar på att ta dit en hovslagare)
  • Stallapotek (Div prylar. Liniment, hästschampo, jodopax, sårspray, tandrasp, hud-och sårsalva, kompresser, termometer osv)
  • Longerlina, 98:- (Två hästar som knappt är ridna på väldigt länge. Longering vore en bra och mjuk start!)
  • Gummiband/Halsförlängare, 69:- (Bra till både det ena och det andra!)
  • Stigläder, 169:- (De som finns nu sjunger på sista versen)
  • Grep, 69:- (Så mkt bättre än en vanlig skyffel...)

Mja, det var det jag kom på just nu. Kan garantera att jag kan komma på fler saker om jag bara ger mig tusan på det!

Det enda som är synd med det stället där hästarna står, är att det inte finns ngn ridbana, utan det är ridning på vägar och sådant som gäller. Lite svårt med rätt sorts träning, och longering blir i princip omöjligt. Det jag funderade på är om det kanske finns ngt öppen, slät, plats i någon av hagarna som man kanske kan använda sig av. Det vore ju verkligen kalas...

Jaja, ska man nu räkna ihop min "lilla" dröm-önskelista, utan att räkna "stallapoteket" (för det vet jag inte vad deet skulle kosta. Men några hundralappar, minst.) så landar vi på 830 :-. Läskiga pengar. Okej, allt är väl inte direkt NÖDVÄNDIGT, jag menar, sadelgjort och stigläder finns ju, även om de som sagt sjunger på sista versen... Men tar man bort dom grejerna iaf, så blir det ju "bara" 360. Inte för att jag har råd med det heller, men.... :-)

Drömma går ju, eller hur? :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Man blir lite sugen på att rida. Var många år sen. Har ibland funderat på medryttare men det kostar ju lite och tar en del tid.

2006-08-04 @ 01:42:50
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0