HEMLÄNGTAN!

Har en ordentlig släng av hemlängtan. Har väl egentligen haft det sedan familjen var här för några veckor sedan. Och visst känns det konstigt (men samtidigt bra fast ur andra synvinklar) att vara borta nu när det är jul. Det är inte så att jag ångrar att  jag ska fira här nere, jag tror det kan bli väldigt bra med, men det är klart att jag önskar att familjen var här med.
Och kanske är det så att jag har extra mycket hemlängtan bara för att jag vet att jag inte kan åka hem, ekonomiskt sätt. Alla sätt att resa kostar pengar, och som det är nu måste jag prioritera räkningarna, varesig jag vill eller inte. Men, det går fler tåg, så att säga, och familjen finns ju kvar.
Men ja, jag längtar efter att få komma hem, om så bara för en kort period.

Träffa familj och släkt, inklusive diverse djur. Och ja, Diana saknar jag såååå mkt. Tänk att man kan vara så otroligt fäst vid ett djur.

Men samtidigt, ett problem är ju vad jag ska göra med katterna medans jag är borta...! Men men, som det ser ut nu så är det ju inget jag behöver oroa mig för i dagsläget. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Emma

David får väl ta hand om kittens om du far hem nångång ;P

2006-12-19 @ 19:47:05
Postat av: Erika

Poängen är ju att David ska följa med hem.... :-) Så det funkar lixom inte!

2006-12-19 @ 21:01:05
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Emma

Ni får lifta :D Lämna kattjäklarna hos davids föräldrar :P Eller david har ju massa kompisar!

2006-12-19 @ 21:28:59
URL: http://conetti.blogg.se
Postat av: Erika

Haha ja lifta känns ju riktigt tryggt... ;-P
Davids föräldrar har en egen katt, en katt som inte verkar gilla andra katter :-) Och jag har svårt att tänka mig att Davids kompisar vill ta hand om mina katter... :-)

2006-12-19 @ 21:42:21
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Emma

Menee... man kan väl kanske be dem fara o se till katterna morgon o kväll eller så i sådana fall. sånt där ordnar sig alltid när den dagen kommer!

2006-12-19 @ 22:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0