Upprörda katter

JulstjärnaIdag när jag öppnade dörren (för att gå till brevlådan och posta ett brev) såg jag att det stog en blomma där. NKBo, mitt bostadsföretag, ger tydligen bort en sån julstjärna eller vad dom heter, en stor fin blomma. Men som ni kanske vet så är julstjärna inte alls bra för katter. Och med tanke ödet för mina tidigare krukväxter, så misstänkte jag att denna skulle bli minst lika uppäten. Så, jag ställde den i en kruka, och ställde krukan längst upp på bokhyllan.

Detta är  inte populärt bland herrarna i huset. Dom sitter nedanför bokhyllan, tittar upp mot blomman och jaaaamaaaar. Dom sträcker sig uppåt, har försökt hoppa ett par gånger, men som tur är så är bokhyllan för hög, och dom för osmidiga för att hoppa ända dit upp. (hihi). Nu har dom båda lagt sig tillrätta nedanför bokhyllan, och tittar upp mot blomman med jämna mellanrum, och gnäller lite.

Dom skulle bara veta hur mkt dom skulle gnälla om jag lät dom äta av den blomman... :-O

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahha! ja så fort det kommer in nåt nytt i deras värld brukar de ta för givet att det är "deras" :P

2006-12-21 @ 15:56:07
Postat av: Eva

Vad sägs om en julgran till katterna.. ha ha.. Scala verkar gilla sin gran..!!! =oD

2006-12-21 @ 22:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0