HELVETE!

I am fucking dum i mitt jävla huvud!
Helvete, helvete, helvete, helvete!
CSN är oxå dumma i sina fucking jävla huvuden!



What would you have done?

Du har valt att börja studera. Slutet på januari närmar sig, och du har fortfarande inte fått ngt beslut från CSN angående studiemedel. Du ringer CSN, och får beskedet att du med största sannolikhet inte kommer att få något studiemedel. Dina alternativ för att få studiemedel är att betala tillbaka det du redan lånat, eller att göra klart den kursen som du hoppade av från tidigare. Dvs - en 20-poängskurs i "Idrott Fritid Kost och Hälsa" som kräver aktivt deltagande - I UMEÅ. (Och givetvis får du inget studiestöd för att göra den kursen heller.)
Du inser att loppet är kört, och du skriver in dig på arbetsförmedlingen. Där säger man, att du inte kan söka jobb och studera samtidigt. (Det har väl med a-kassan att göra tror jag). Så, i slutet av januari, efter enbart 2 veckor i skolan, hoppar du av. Besviken, självklart, men vad annars skulle man göra?

20 februari.
Helvetesdagen med stort H.
Ett brev från CSN ramlar in genom brevinkastet. Du kastar en blick på det, tänker att det är väl beslutet att du inte ska få ngt studiemedel. Du har ju trots allt inte fått det skriftligt än.
Jaja, lika bra att kolla vad det står tänker du.

Jag citerar;

Beslut om Studiemedel

CSN beslutar att du får studiemedel för studier vid

Högskolan i Jönköping, Fristående kurs/Kurser, högskolenivå, 20 poäng
20 veckor, år 2006 vecka 03 - 22, studietakt heltid.



Så, vad händer nu då?
Jo, jag ska ner till skolan och tigga om att få komma tillbaka. Jag har inga förhoppningar om att jag ska få göra det, men jag hoppas verkligen. Hoppas, Hoppas, Hoppas.
Åhhh va less jag är... satans jävla csn-helvete.


Men ärligt, vad skulle du ha gjort?

Kommentarer
Postat av: ferida

inte hoppat av skolan innan jag visste om jag får studiemedel. det skulle jag gjort.

2006-02-20 @ 18:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0