Relationsspelet

Kollade på Scrubs förut, och kollar på Big Brother Live just nu. Kom att tänka på en sak.

När man träffar en ny kille (eller en ny tjej), då är det verkligen ett spel. I början av ett förhållande, eller ja, inte ens ett förhållande, i början av en ny kontakt är det lätt att man förskönar sanningen. Som Carla i Scrubs, hon sa till Turk, killen hon var ute efter, att hon kollade på NBA-basket varje helg. Hur ofta gjorde hon det efter förlovningen? En gång. Hon förskönade sanningen. Elliot, oxå i Scrubs, har sin super-ultimata-push-up-forma-bh när hon ska på dejt. Hon förskönar sina bröst - förskönar sanningen. Herregud, du och jag är likadana! Man ska träffa en ny kille, man fixar med hår, kläder, ansiktsbehandling, smink, parfym - hela kittet.
Pang!
Du får hans intresse. Yes! Grattis.

Här kommer dina kompisar komma med råd, varesig du vill eller inte.
  • Ha inte för bråttom!
  • Låt honom ta första steget
  • Var inte för gå-på-ig!
  • Visa inte att du är för intresserad
  • Låt honom jaga lite
  • Släpp inte till direkt
  • Släpp till direkt!
  • Var inte efterhängsen
  • Gör henne/honom svartsjuk
  • Spela ointresserad
Dom här fantastiska råden ska alltså göra att han eller hon trillar dit. Lysande Sickan.
Kanske ska säga så här;
TROTS dom här fantastiska råden ska han alltså bli intresserad.
Spelet fortsätter, och man fortsätter försköna sanningen.
Man visar sig hela tiden från sin bästa sida - jag vet tjejer som kliver upp extra tidigt på morgonen för att vara sminkad och snygg när killen vaknar. Ve och fasa.
Egentligen - att man orkar. För sanningen är denna.

En tid in i förhållandet slutar man försköna saker.
  • Ja, tjejer bajsar.
  • Ja, killar är äckliga.
  • Ja, tjejer är/kan vara kärringar
  • Nej, killar vet inte hur man fäller ner toaringen.
  • Nej, tjejer kan inte säga rakt ut vad dom menar, dom ger dig bara ledtrådar som du ska lista ut själv vad dom betyder.
  • Nej, killar kommer aldrig ur kiss-, prutt- och bajs-humor-åldern
Extrem generalisering, I know, men håll med om att man slutar försköna saker efter ett tag. Det bara är så. Jag är inte annorlunda.
Jag kanske inte "gör mig till" jättemkt när jag träffar killar, men inte 17 är jag som jag är normalt heller.

Jag menar, proceduren innan dejt;

Dusch. Såklart. Man rakar, fejar, donar, blir renare än någonsin tidigare.
Man ska göra huden lenare än någonsin innan, och självklart ska du lukta gott med.
Kanske lite smink (dock inte speciellt mkt för min del, jag har aldrig varit så väldigt mkt för smink).
Kläder ska väljas ut, och SJÄLVKLART kläder som är smickrande.
Man måste ju även vara snygg i håret! (Dvs, det hår som inte redan försvunnit under rakhyveln).
Sedan ska man ju som sagt lukta gott med. (Själv har jag min underbara Puma Jamaica som jag fick av Christian i somras. (Underbara Christian!) Så jag luktar gott iaf)

Brukar funka helt okej.

Nej, det var allt jag kunde får ur mig för stunden, måste ju fortsätta kolla på Big Brother med.

Tur i spel, eller tur i kärlek.
Hur funkar då relationsspelet? Spelar man spelet bra får man ingen kärlek, men misslyckas man i spelet så blir man kär?


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är så klok Erika, men jag står fast vid att:Släpp till direkt! För man vet ju faktiskt ALDRIG när man få chansen nästa gång... och det är väl klart han vill fortsätta träffa dig när du väl har visat dina färdigheter i sängen...hehehe

2006-02-06 @ 08:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0