Sicket elände (men inte bara elände)

Som ni vet har jag varit på vift i helgen! Tågstrulet i fredags har jag ju oxå berättat om. Kråkelände.
Inte nog med detta, även idag när jag skulle hem var det tågstrul. Vi fick göra två extra stopp pga "tekniska fel", så därför kom vi 45 minuter sent till Nässjö, där jag skulle byta tåg. "För er som ska vidare till Jönköping så måste vi tyvärr meddela att er anslutning brutits. Nästa avgång är om ca en timme". Väääldigt kul att höra. Eller inte...

Så här munter var jag både i fredags och imorse:



Annars var helgen mkt trevlig! Tyvärr blev det inga bilder som jag lovade - jag hade kameran med mig, MEN, jag hade inga batterier. Väldigt lyckat... Festen var iaf väldigt trevligt, väldigt mkt trevliga människor! Vi gick ut på ett ställe som heter UpperDeck, eller nåt sånt. Antar att det är ett rätt okej ställe, men det var VÄLDIGT dåligt med folk, och dom flesta som var där vvar troligtvis inte äldre än 18. Frågan är väl om dom ens var det. Jisses. Men annars var det trevligt.
Lördag morgon var inte alls speciellt kul. Vi somnade väl runt 4-tiden på natten, vid 6 var jag vaken och bakfull. Fy fan! En klockren påminnelse till varför jag inte dricker speciellt ofta. Försökte somna om, men det gick inget vidare. Kändes väl ungefär som om jag pendlade mellan sömn och medvetande med 5-minutersintervaller. Vid 9-tiden ringde Kim, Chrilles kompis, och sa att han var på väg dit. Han dök väl upp nån haltimme senare, jag låg kvar i sängen. Hade ingen som helst ork eller lust att kliva upp på ett bra tag. Kim tyckte att min bakfylla var mkt roande, han roade sig bland annat med att hoppa i sängen där jag låg. Det förbättrade ju verkligen mitt tillstånd - not. Vid 12-tiden började jag bli människa igen iaf, så då åt jag lite frukost. Var fortfarande seg, men mådde iaf inte illa!
Annars under dagen då? Vi pluggade väl mest, och kollade på OS. Till middag bjöd han på kycklingfilé, ris och currysås, VÄLDIGT gott! Restan av kvällen gick åt till tv-tittande, och sedan gick vi väl o la oss vid 23-tiden tror jag. Tidigt, kanske, men jag skulle med tåget som gick kl 8 imorse. Och hur det vill, det har jag ju redan berättat. Har du glömt? En bild säger mer än tusen ord:

Surpuppa

Men nu är jag äntligen hemma iaf, skönt är det. Home sweet home!
Och att Sverige vann OS-hockeyn var inte heller illa, väldigt roligt ju!

Nu ska jag dock kolla på BB Live och dricka lite O'boy.

Och så hoppas jag att jag får pengar från CSN vääääldigt snart. Please?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0