KLANTARSLE!


Åhh, sann idioti. Jag är idioten.
Jag är väl medveten om att det är betalparkering på hela mitt bostadsområde (snåla jävlar som inte har en gratis besöksparkering). Och som ni vet så har jag ju fått låna Davids bil. Igår tog dock parkeringspengarna slut. Jag var dö-fattig, kontot berättade -40kr. Kunde inte ens ta ut en hundralapp och växla. Så, jag la i mina sista slantar i parkeringsuatomaten och fick parkerngstid till typ 03-04 på natten.

Imorse när jag kom ut så hade jag fått en sån där liten söt lapp på rutan, ni vet en sån där som vi alla älskar. 300 kronor i böter. Heja heja! Och vilken tid hade de varit där? 05.08. Morgonpigga jävlar.

David erbjöd sig att betala bötern. Älskade David. Väldigt snällt, men herregud. Har jag inte betalat för parkeringen så får jag ju skylla mig själv, och då blir bötern MITT ansvar. Det är för mig en självklarhet. Och som tur var så satt pappa in en liten slant på mitt konto igårkväll, så det var ju lite skönt med den tajmingen.

Funderar seriöst på att skaffa mig en parkeringsplats här uppe, även fast jag inte har ngn bil (än). Men jag menar, det känns jobbigt nu, jag vill ju tex att David ska kunna komma hit utan att behöva tänka på om han har någon växel till parkeringsautomaten eller inte. Eller så man ska slippa gå ner och fylla på om man "råkar" stanna inne längre än planerat. Så knöligt! För jag menar, hur mkt kan det kosta? Ngn hundralapp i månaden kanske? Hellre det än att fippla med småmynt hela tiden, alternativt riskera 300kronorsböter med jämna mellanrum.

idioti

Kommentarer
Postat av: joanna

det kunde varit värre=) min klasskompis lyckas på parkeringsböter överallt ..till och med på sin egen betalda parkering =)

2006-07-26 @ 15:07:09
Postat av: Sara

Sånt där är trist. Känns som att slänga pengarna i sjön.

2006-07-26 @ 17:37:51
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0