Erika wants kittens!

Satt och surrade med Emma igårkväll (old buddie from the kovland-tid, ifall nån undrade), jag har väl i princip bestämt mig för att skaffa katt, så hon tipsade mig om både det ena och det andra. Robbie har ju dessutom gått med på att vara kattvakt om jag någon gång inte är hemma, dvs, om han är hemma! Annars åker jag ju inte bort, man får planera. Och ja, förresten, jag vill ju ha TVÅ. Inte bara en alltså :) Men jag tänkte lixom att då har dom ju sällskap av varandra då när jag inte är hemma. Visserligen är jag hemma typ alltid nu för tiden, har ju bara skola 2 dagar i veckan, men ändå.

Men, vad ska dom heta då? Emma och jag satt och spånade, och här är några av våra alldeles utomordentliga förslag *skrattar* (Kanske ska nämna att jag vill ha hanar!)

  • Pulten och Strofen (min pappas dåliga humor. Säg katta framför namnen. Katta = norrländs bush-slang för katten)
  • Gin och Tonic
  • Ginger och Ale
  • Fido och Karo
  • Stig-Helmer och Ole
  • Starsky och Hutch
  • Knoll och Tott
  • Asterix och Obelix
  • Robn Hood och Lille John
  • Robban och Berra (Sun Trip ju!)
  • Suntrip och Snowroller
  • Coke och Pepsi
  • Marsh och Mellow
  • Humle och Dumle
  • Tanken och Dunken
  • Zeus och Apollon
  • Jason och Freddy Krueger
  • Kramer och Cosmo
Rätt roliga namn, fast hur många alternativ är egentligen seriösa? Det kan man fråga sig.

Vad tycker du att mina kissemissar ska heta?

Kommentarer
Postat av: Sara

helt klart nåt man kan referera till fest/alkohol! =)

2006-03-09 @ 10:27:02
Postat av: Ämma

hoho. men vem har sagt att kattnamn ska va seriösa? :D

2006-03-09 @ 11:01:12
Postat av: Tammerfors

Tammefan och Tammetusen?

2006-03-09 @ 17:28:49
Postat av: Anonym

tratten och finkel

2006-03-09 @ 17:50:15
Postat av: Syster-yster

Jag tycker pulten och strofen. Lätt! :D

2006-03-10 @ 13:09:07
Postat av: Beundrare

Bulten och Bo (Emil i Lönnerberga)

2006-03-10 @ 17:23:00
Postat av: Ångest

Skrik och Panik! :D

2006-03-12 @ 13:39:16
Postat av: Tomas

Här kommer några alkoholfria alternativ :-)
Chocolate (Cocoa/Coco), Milk, Cream, Sugar, Fruit, Juice ... går att kombinera på olika sätt beroende på vilka associationer man gillar :-) En del går ju också att försvenska, typ Milken, eller översätta, som Saften, eller kanske böja, Mjölka t.ex :-)
Annars röstar jag för Humle och Dumle.

2006-03-18 @ 17:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0