Katter eller hundar?

Varför det är bättre att ha katt i stället för hund

12. Katter spinner. Hundar dreglar.

11. Katter stryker sig mot ditt ben då de vill ha ömhet och kärlek, inte då de är pilska.

10. Katter använder kattlådan. Hundar använder ditt ben.

9. 1996 kvävdes över 10.000 hundägare till döds av saliv vid det dagliga morgonslicket i ansiktet.

8. Katter landar alltid på fötterna. Hundar vägrar låta dig kasta dem.

7. Katter låter dig sparka dem då du är stressad.

6. Katter väntar tills du har läst färdigt morgontidningen innan de strimlar den.

5. Katter ser söta ut då de sover på teven. Hundar faller ihop och slaggar mitt framför den.

4. Ingen någonsin har behövt "varnas för katten".

3. Katter begraver sin skit. Hundar gräver upp andras.

2. Katter har bättre saker för sig än att stoppa sin nos i ditt skrev.

1. Gustaf. Ådi. Behöver jag säga något mer?



(Stolen from Spinn! Din katttidning på nätet )


Kommentarer
Postat av: Ämma

7. Katter låter dig sparka dem då du är stressad.- Noooo :(

2006-03-19 @ 23:12:00
Postat av: Emma

For your information!
12. Katter dreglar.
5. Katter faller ihop och slaggar mitt framför den och framför kylskåp.

22 års erfarenhet av kattinnehav!

2006-03-20 @ 12:56:06
Postat av: Tomas

Även om listan kanske inte stämmer alltid så föredrar jag katter iaf ... de är mycket mysigare! Och så slipper man skäll :-)

2006-03-22 @ 19:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0