Det var underbart!

Familjen har varit här nu i helgen, och ja, det var underbart. Jag kan ärligt säga att jag absolut inte ville att dom skulle åka hem. Blev nog nån tår med, när dom hade åkt. Är väldigt glad att jag har David iaf, jag har gått och kramat på honom hela dagen.

Har varit väldigt trevligt att ha dom här iaf. Dom kom på fredagkväll, vid 18 ungefär. Vi satt och varvade ner lite (eller dom varvade ner) och sedan tog vi en promenad till ICA för att köpa lite kvälls-, och morgonfika. Sedan blev det Idol, första avsnittet jag sett sedan dom hade uttagningarna. Syrran hejar på norrlänningen, för han har gått på samma skola som henne. Så jag antar att rätt personer gick vidare iaf, själv gillade jag när han den där Erik eller vad han heter, sjöng Crazy-låten. Jag gillar inte den i vanliga fall, men nu var den faktiskt nästan bra.
Lite senare på kvällen dök David upp med en madrass som lillasyster skulle sova på. Så då fick han träffa la familia, och la familia fick träffa David :-) Vi satt och kollade på tv en stund, sedan åkte jag och David hem till honom och sov där.

Lördag. Vid halv elva ungefär var Näsbergarna i min lägenhet vakna, så jag och David började göra oss klara med. Vi åkte in till stan, var inne vid 12.30 ungefär, och gick en väldigt hastig vända på torget, regnade ju så det var ingen riktig höjdare. Men mamma, pappa, mamma och leif hade iaf köpt matchande paraplyer, så jag tror nog dom var rätt nöjda ändå. Vi åkte upp till A6 istället, och trängdes med alla julklappssugna ny-avlönade människor. Ja, packat var det. Vi var inte där så länge, utan istället begav vi oss ut till Kaxholmen för att äta lunch hos Davids föräldrar.

Ja, jag var lite nervös för hur det skulle gå. Men det gick väldigt bra :-) Och en så god soppa har jag nog aldrig ätit!! Jisses, den måste jag få recept på, så ska jag skvallra för er kära bloggläsare senare. För det var sjukt gott kan jag lova. Vi satt väl där och surrade typ två timmar eller så, och hade trevligt! Skrattade väldigt mkt iaf :-)

Vi åkte sedan hem till min olåsta lägenhet (!!) och varvade ner lite. Funderade vart vi skulle äta middag framåt kvällnignen. Det slutade med att det blev Svarta Börsen. Kom dit strax efter 20, maten kom nog in strax före 21. Mamma och Leif åt lamm, och vi andra åt Oxfilé och potatisgratäng, och OJ va gott det var! Kostade runt 200kr, men väl värt pengarna! Satt där ungefär en timme, och sedan åkte vi tillbaka till Huluäng. Kollade på tv nån timme innan jag och David åkte tillbaka till honom och sov där. Redan då kände jag att det nog skulle kännas jobbigt att familjen åkte hem igen.

Sedan blev det då söndag. Fick sms av mamma kl 9, och hon sa att dom var vakna och att vi kunde komma bort så vi hann träffas innan dom åkte. Så vi ilade iväg. Vi åt lite frukost, dom fick sina julklappar, och sedan var det inte mkt kvar. Vi gick ner till bilen, och sa hejdå där. Usch vad jag INTE tyckte att det var roligt. Jag tycker dom kan bo här!


Hör ni det familjen;
Jag tycker att ni ska bo här!


Annars idag då? Jag och David har packat ner massa kläder och grejer i hans lägenhet, så det ser nog ut som att det kan hinna bli klart lagomt till flytten. Och det är ju en himla tur det, hur ska det annars gå? :-)

Nu orkar jag inte skriva nåt mer, för jag är trött och han ont i handlederna. Och sedan ska jag göra mig klar för sängen, för jag är trött. Och så ska jag kramas lite mer med David med, för han är världens bästa kille. Om någon undrar alltså.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag köpte en krans på torget också :) Och EMMA heter jag väl? inte mamma!
Det var sjukt trevligt iallafall. Nästa gång får ni komma hit!
Puss!

2006-11-27 @ 00:53:46
URL: http://conetti.blogg.se
Postat av: Sara

"mamma, pappa, mamma och leif". Hur många mammor har du?!

2006-11-27 @ 04:06:35
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Anonym

Det var en händelserik helg det ^^
Det var gött att träffa sin familj förstår jag =)

2006-11-27 @ 19:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0