Dumma DVD

Hyrde två filmer igår. Rumor has it, och Välkommen till familjen.
Kom hem, och såg fram emot att kolla på dom. Välkommen

Välkommen till familjen var bra tycker jag nog. Lite väl extrem ibland kanske, men å andra sidan kanske det är sånt som händer, vad vet jag. Inte hänt mig än iaf, tack och lov. Sarah Jessica Parker spelar en flickvän som inte riktigt passar in i pojkvännens familj, och dom gör det inte lätt för henne heller. Riktigt elakt kan jag tycka, samtidigt som hon själv inte riktigt underlättar heller när hon tex pratar om homosexualitet som en börda som ingen förälder vill önska sitt barn, och så är pojkvännens ena bror homosexuell (och det vet hon om). Taskig tajming, verkligen.
Hur som helst, i slutändan gillade jag den iaf, lagomt "mojsigt" för min smak. Hehe.

Rumor
Rumor has it då?
JAG VET INTE. Min dumma DVD vill inte spela upp den skivan. Jag får bara svart. Svart svart svart. I datorn däremot går det att spela upp den. Fast jag vill eg inte kolla på film i datorn. Fast, bättre än att lämna tillbaka den osedd förstås. Ska eventuellt prova den i Davids dvd senare, och se om den funkar där. Men tycker ändå det är knasigt att Välkommen till familjen funkade, och inte den här. Tror inte det handlar om format eller region eller nåt heller, för min spelare ska tydligen kunna spela upp det mesta. Och kan jag se på brända filmer borde jag väl kunna kolla på en hyrfilm.

Bajs.




Uppdatering 14:05

Nu har jag kollat på Rumor has it med. I datorn förstås, fick den aldrig att funka i DVD:n. Men den var bra iaf, även om den var rätt "screwed-up".

Förresten så verkar det finnas ett genomgående tema i sånt jag sett nu på slutet. Kvinnor som gör störda val. Se bara här:

  • Desperade Housewives: Susan ligger med sitt ex, som är förlovad med hennes "väninna".
  • Gilmore Girls: Lorelai, som är förlovad med Luke, ligger med sitt ex Christopher.
  • Välkommen till familjen: Meridith (SJP) faller för sin pojkvänns bror.
  • Rumor has it: Sarah (Aniston) ligger med samma man som både hennes mormor och mamma oxå legat med.
Är inte det en samling dumma val så vet inte jag vad som räknas. Men det är ändå roligt att kolla!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Ja, herregud, vad ska hända för Lorelai härnäst? Vem ska hon välja? Ojojoj.

2006-10-08 @ 12:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0