Nyaste tillskottet i MP3-spelaren

En lustig liten låt som jag fastnat för, hörde den första gången när jag jobbade nere i Anderstorp, var tvungen att stanna upp med jobbandet för att lyssna på texten. Både jag och hon jag jobbade med stog och storskrattade när låten var slut!
Men visst kan man känna igen sig själv eller andra på ett ställe eller två... :-)


Nöjd?

Usch, hur kunde jag dejta det där,
att jag trodde det skulle fungera
Det började bra men sen efter nån dag
försvann all hans charm och han blekna
Det var inte den första i år och definitivt inte sista
Det brukar bubbla från start, med spännande prat
romantiska möten och kyssar
Men sen tröttnar jag direkt,
vilken äcklig andedräkt
Hans irriterande ticks, han är rojalist,
jag förtjänar faktiskt något bättre
Jag lovar, jag kan fixa vem jag vill

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå,
Men herregud jag kan få bättre än så!

Jag har verkligen provat allt,
jag har träffat för fan hela världen
Från Paris till Shanghai, slitna jeans och kavaj
jag har till och med surfat på nätet
Men jag blir aldrig nöjd, nej jag stör mig på allt.
Han skriver så fult och han sjunger så falskt
Vilken läskig mustach, alldeles för lat
Var är hans sinne för humor?
Nej jag hittar ingenting, ingen groda som blir min prins
Bara genomsnittskräp, inte tillräckligt tät
Varför ska jag nöja mig med nåt mindre?
När jag vet, jag kan fixa vem jag vill

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå,
Men herregud jag kan få bättre än så!

Dom har vart gamla, dom har vart unga
Dom har vart smarta, dom har vart dumma
Dom har jobbat på bank, dom har rest överallt
Har gett alla en chans om jag kunnat
Dom har varit snygga, dom har vart rika
Dom har varit stygga, dom har vart dryga
Men inte nånstans har det funnits en man
Som lyckats få mig att mjukna

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå,
Men herregud jag kan få bättre än så!

[Veronica Maggio - Nöjd]


Själv är jag däremot ruskigt nöjd, för jag har hittat "mannen som får mig att mjukna"

Kommentarer
Postat av: Qaroline

Den låten är bra på något konstigt sätt ; D

2006-10-08 @ 16:18:12
URL: http://Qarolinew.blogg.se
Postat av: Sara

Riktigt bra text. Känner verkligen igen mig.

2006-10-09 @ 12:58:12
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0