Shoppingsugen

Funderar på att dra ut en sväng på A6, shoppa lite. Alla räkningar är, såvitt jag vet, betalda nu. Det som oroar mig är ju om Soc vill ha pengar av mig, för det finns en klar risk... Och jag gillar inte den risken. Ska dit imorn, och jag vet inte om det "kloka" är att shoppa först och gå dit sen och kanske ha för lite pengar, eller att gå dit, låta dom ta mina pengar, och sedan ha minimalt med pengar kvar, och alltså blir det ingen shopping.

Men vad är det egentligen jag tänkt shoppa?
  • Byxor (500kr)
  • Skor (500kr)
  • 10 kg kattmat (viktigast) (500kr)
  • Badlakan/Handdukar (200kr)
  • Eventuellt nån tröja (300kr)
  • Skulle gärna vilja ha en ny höst-/vinterjacka med... Hittar man nån billig, så kanske...! (500kr ?)
Det är väl ungefär vad jag tänkt shoppa för. Träningskortet räknar jag inte, för jag tar pengarna från bilen och köpter det på lördag. På kontot ligger nu 13900:- och skrotar, för ja - jag hade räkningar för Å T T A  T U S E N kronor. Skrämmande. Sedan har jag ju som sagt lagt 2 000 på ICA-kortet med, så dom är ju iofs inte förbrukade, men dom går ju inte till diverseshopping (om jag inte köper mina byxor, skor och handdukar på ICA vill säga).

Well, well, OM jag skulle shoppa det jag ville idag så skulle det väl gå lös på runt 2500, och då skulle jag ha runt 11 400 kvar. Men vad händer då om SOC tar allt det? Jag har ju visserligen, som sagt, pengar på ICA-kortet, så jag behöver inte svälta.

Men hjälp mig nån, hjälp mig vara förståndig! :-S

Kommentarer
Postat av: Emma

Vänta tills du varit till soc. Alternativt ring dit idag för de borde ju kunna se på datorn om du skall betala något eller inte

2006-10-26 @ 12:24:18
Postat av: Syrran

Jag tycker du ska shoppa. shoppa upp alltihop!! Då har dom inga pengar att ta av ;P Haha näärå. Jag tycker du ska öppna ett sparkonto, och så fort du får pengar från nåt håll så stoppar du in en tusing där. det gör jag. Bra att ha när jag får noll kronor i lön :P

2006-10-26 @ 16:54:09
URL: http://conetti.blogg.se
Postat av: Sara

Nu är det kväll så du har väl redan shoppat eller inte shoppat. Men vänta skulle jag ha tipsat om. Hoppas du får behålla pengarna.

2006-10-26 @ 19:16:30
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0