Är det kanske därför jag är gladare nu...?

Saxat från Aftonbladet.se



Deppiga blir gladare av giftemål

Att känna sig behövd påverkar den mentala hälsan
Känner du dig deprimerad? Då kanske du ska fundera på bröllop.
   Äktenskap har en positiv inverkan på den mentala hälsan. Det framgår av en studie som amerikanska forskare nyligen genomfört. 3 000 deprimerade ogifta personer som senare ingick äktenskap studerades av forkarlaget.
Forskarna, som hade förväntat sig att dessa äktenskap skulle sättas på prov ganska omgående, blev istället överraskade av resultatet.
Tvärtemot vad forskarna hade förutspått blev deras testepersoner mycket gladare efter att de hade gift sig. Att känna sig behövd och att man betyder något för en annan person tror forskarna har en betydande påverkan på den mentala hälsan. Forskarna menar också att depressionen lindras avsevärt vid beröring vilket man åtnjuter mer av i ett äktenskap eller i tvåsamhet.



[Sista meningen som jag gjort fet, det är det jag menar ha påverkat min hälsa. Underbara David. Men giftemål är det inte tal om. Hihi!]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0