Superbilen

Jorå, bilen går. Eller, gick.

Idag har jag varit i stallet. Sedan åkte jag till Davids föräldrar. Sedan åkte jag till Davids lägenhet för att hämta min dator. Sedan började jag åka hemåt. Kände att det luktade lite skumt när jag ökade värmen, men tänkte inte mkt mer på det. Kände att det luktade riktigt starkt när jag åkte förbi Holmgrens Bilar, och strax efteråt upptäckte jag att det började ryka enorm mkt från motorn. Gaah! Svängde genast in till kanten, vilken himla tur att E4:an nästan är 3 filer bred i varje körriktning. Ringde David.

"Hej, vill du veta vad? Min bil KOKAR!"

David som den ängeln han är kom direkt med vatten i högsta högg. Fast där på motorvägen gjorde vi inte mkt mer än undersöka, och sedan bogserade han mig till närmsta bensinmack som inte var många meter bort. Upptäckte att bilen hade sprutat ut nån brun sörja. Mjölkchoklad enligt mig, bajs enligt David. Brunt var det iaf. Vi fyllde på med vatten iaf, för tomt var det, och startade bilen. Upptäckte en spricka (antar att det var nånstans i kyl-systemsgrejsen, när det kommer till bilar är jag totalt inkompetent), där det pyste ut ånga så snart motorn började bli lite varmare.

Summan av kardemumman. David bogserade mig hem till honom, så nu står bilen här nere på parkeringen. Ojoj, vilket äventyr.


(Men, bli bogserad var inte det roligaste jag gjort. Jisses. Läskigt! Fast David är duktig. David är min ängel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0