En trevlig försäljare

Normalt sett så svarar jag inte när folk ringer på skyddat nummer, eller på nummer jag inte känner igen. Men idag gjorde jag ett undantag, och det är jag inte helt missnöjd med. Killen som ringde var från ett bokförlag som hade ett sammarbete med Modo Hockey, och sålde en specialutgåva av boken "Heart of hockey". Försäljaren var otroligt trevligt, först pratade han mest bara om livet och hockey i allmänhet, det kändes som att prata med en gammal kompis. Tog säkert åtminstone 5 minuter innan han kom fram till säljsnacken och själva produkten. Det är alltså en bok om modos historia, typ, skriven av Hasse Andersson. Den finns endast i 199 utgåvor. Där finns även äkta autografer från 11 av klubbens främsta profiler, och den var väl hand-inbunden eller nåt sånt. Biblofil, var det så det hette? Don't know. Slutligen klämde han fram priset (som jag egentigen redan kände till eftersom jag läst om boken på modos forum), 3995kr, eller nåt sånt. Ah, budget! Jorå, den gick att få på avbetalning, 300kr i månaden, men även det är på tok för dyrt för min del. Så, jag tackade nej. Även då var han väldigt artig och trevlig, småpratade lite till, och tackade sedan för sig. Hela samtalet tog väl nästan 15 minuter, men även fast jag inte köpte något så kändes det inte direkt som slöseri med tid heller. Sånna telefonförsäljare gillar jag. Fast jag har ju spärrat telefonförsäljare från att ringa mig, så jag slipper dom ändå... :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0