Long time, no blogg

Ja, då var man tillbaka igen då. Har inte blivit mycket av varken datorer eller bloggande de senaste dagarna. Och nu vet jag inte riktigt om jag ska börja från början i denna bloggen, eller om jag ska bara ta lite av allt. Bokstave L verkar ha skärpt sig iaf, så jag kanske ska ge hela historien ett försök? Så gott jag minns iaf .. :-)

Skärtorsdag
Åkte till David framåt kvällen, vi hyrde en film (The King) och såg på den. Inte världens bästa film, den var rätt konstig, men den funkade som tidsfördriv.


Långfredag
Ja, vad gjorde vi egentligen på förmiddagen? Det enda jag minns är att David väckte mig vid 7.30, sedan låg vi i sängen rätt länge och pratade, och gosade. Kanske var det där förmiddagen försvann. Helt plötsligt var klockan 13.30, och det var dags för oss att åka hem till mormor Lily. Det var trevligt iaf, fullt med folk, och god mat. Vi var kvar där några timmar, och sedan åkte vi hem till mig.
När klockan var ca 20 så dök Jan och hans tyska flickvän Barbara upp utanför dörren, och vi åkte in till stan för en pizza på Crystal. Efter maten åkte vi och tvättade bilarna, och sedan skulle vi möta upp lite folk som skulle köra lite streetrace. Men, polisen hade redan kommit dit när vi kom. Jan och Barbara vände sin bil och åkte, jag och David stannade kvar i bilkön för att komma ut en annan väg. Det tog sin lilla tid dock eftersom att alla i kön fick blåsa och visa körkortet innan man fick åka vidare. Även David förstås, men sedan var allt grönt och vi fick åka vidare. Vi åkte vidare till ett andra ställe, men det kom inte så mkt folk dit. Nån slags nordisk mästare i "snurr" (nej, jag kan inte en enda streetrace-term) var där och snurrade hur mkt som helst, brände sönder 2 par bakdäck. Det rök som tusan, och luktade illa, men det var iaf häftigt! Sen då...? Hmm.. Joo, vi var ner på Maxi's parkering, där det hade samlats rätt mkt folk. Hände dock inte så mkt mer där, men vi stannade kvar ett tag ändå, tills vi skulle hämta Dennis efter jobbet. Sedan åkte vi nog hemöver. Tror jag. Jag var så trött så jag var nära koma, men jag tror att vi åkte hem direkt iaf :-)


Påskafton
Det blev sovmorgon fram till ca kl 10. Lallade väl på i vår egen takt, och sedan vid 12 åkte vi in till stan för att träffa Haraldsson och gå på skivmässa. Skivmässan ja, fullt med "udda" människor, om man får säga så utan att vara fördomsfull... :-) Fanns rätt mkt intressanta skivor där iaf. David köpte två LP's med ... Ja, vad var det nu igen? Äh, jag minns inte. Två LP's iaf. Även jag köpte LP's, 4 st tom, fast inte åt mig själv utan åt syster-yster. Hon fick lägga en snabb telefonbeställning, och jag hittade några av dom skivorna som hon ville för för totalt 200kr. Helt okej tycker jag. Så det blev 2st Toto, en Earth wind and fire, och så en skiva med Pink Floyd. Hon blev nog rätt nöjd, får hoppas det nöjda håller i sig när hon får skivorna med (vilket troligtvis blir under min förhoppningsvis kommande Sundsvalls-resa).
Vid 15-tiden var det dags för mässa nummer två - nämligen bilmässan på Elmia. Där fanns det verkligen häftiga bilar, väldigt mkt att se. Även här, mkt "udda" människor. "Raggare", "plåtluder".. (Ja, hemskt ord, men det är ett lite roligt ord med.) En bil hade en tv med en striptease-film i, på en motorcykel satt en spinkig tjej och gjorde porriga poser. Själv saknade jag en halvnaken manlig mekaniker med saftiga muskler, men några sånna fanns inte på mässan. En riktig miss... Haha :-) Närå, men det var en kul mässa. Det enda tråkiga var att vi inte hittade till dom gamla bilarna och motorcyklarna förrän det var ca 30 minuter kvar, så vi fick nästan springa igenom dom hallarna för att få se lite.
Nästa anhalt blev Davids föräldrar, dit vi skulle för att äta påskmiddag. Och en riktigt ordentlig middag dessutom. Förrätt med ägg, sill, nån slags bakelse med svart kaviar och räkor, sill, och olika sorters bröd. Huvudrätt, Jansons frestelse, korv och köttbullar. Efterrätt som jag inte riktigt minns vad det var, men det var fruktansvärt gott och serverades med kalla hallon. Gissa om man blev mätt... Ojojoj!
Vi blev kvar lite längre än vi hade tänkt, men sedan åkte vi iväg för att träffa Jan och Barbara för ett nytt streetrace-försök. Dom hade redan börjat när vi åkte, och när vi väl kom fram var sista loppet kört, och polisen var på väg. Så vi åkte vidare till en ny uppsamlingsplats, och därifrån vidare till en tredje. Men, när vi kom till den tredje platsen så började det snöa, och inte så lite heller! Detta sabbade stämningen helt och hållet, och dom flesta åkte därifrån utan någon som helst hjälp från polisen. Själva åkte vi hem en sväng, och sedan vidare hem till Jan. Dom hade filmat lite på streetrace-et, så vi kollade på det. Hade varit häftigt att se, men det var ändå inte hela världen att vi missade det. Vi satt och pratade en stund iaf, sedan blev det hem och sova.

Påskdagen
Har vi egentligen gjort något vettigt idag? Mnja... Nåt efit blev det inte idag, utan ni får vänta ca 10 dagar på det. Då blir det förhoppningsvis ett Sundsvalls-efit, så det kan ju bli roligare så. Hur som helst. Vaknade väl vid 10 idag med. Inte heller idag kom vi iväg för att göra saker förrän ett par timmar senare. Inte för att vi direkt hade något speciellt vi skulle göra, men ändå. Vid 14-tiden så åkte vi ut till Davids föräldrar för att David skulle byta däck på bilen. Så det gjorde han. Jag kollade på tv och lite hockey, sedan åkte vi och åt, och sedan blev jag hemskjutsad. David åkte hem för att sova.

Och nu sitter jag alltså här. Så vansinnigt trött. Det har, som ni ser, varit full fart hela helgen, och det ska bli sköönt att lägga sig och sova nu, och sova så länge jag vill imorgon. Lider dock med David som snart ska kliva upp. Förresten så är det bara typ 9 dagar tills han åker nu... :-S Men det ska nog gå bra. Får jag bara åka till Sundsvall, så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0