The journey begins

Japp, nu är det bara det "sista" som ska göras (packa klart, fixa matsäck, träffa pappsen) och sedan börjar min "lilla" roadtrip till kära Jönköping. Visst känns det tråkigt att åka ifrån Sundsvall, men inte så farligt, för jag trivs ruskigt bra där nere. Och jag längtar såklart efter mina små odjur.

Sundsvallsbesökets ....

... varmaste ... var dagen då jag tvättade bilen, och hade EFIT. Det var rena rama högsommarvärmen!
... mest saknade ... tja, kan egentligen inte säga bara en sak jag saknat. Har saknat katterna och David mest dock.
... höjdpunkt ... varför ställer jag frågor jag inte kan svara på? Så många höjdpunkter.. träffa familj, släkt vänner, och SJÄLVKLART min underbara Diana.
... mest irriterande ... parkeringsbötern.... fuck.
... ryggvärk ... kom ifrån den fantastiska sängen jag fått låna. Om den nu förtjänar att kallas säng, jag vet inte
... bästa inköp ... var det egentligen mamma som stog för, för hon köpte en jäääättefin BjörnBorg-väska till mig - för 124,50! Halva reapriset är sånt som vi gillar...!
... trassel ... syrrans banktrassel när hon skulle få lånet till lägenheten.. hua.
... charmigaste ... min mosters hund Falcon! Dom var här och hälsade på igår, och vem kan motstå en hund som kollar på en med dom finaste ögonen och huvudet på sne? Han är en Berner Sennen, om någon undrar
... upptäckt ... syrran spelade jason mraz's låt I'm yours, och ÄNTLIGEN fick jag veta vem som gjort den :-)
... long distance phonecall ... Jag har väl pratat bort åtminstone 150 kr genom att ringa till David i Chicago. Men å andra sidan så kostar mina utlandssamtal "bara" 0,97, så det är inte så blodigt.
... morots-pimp ... är ju såklart jag, har alltid varit och kommer alltid vara. Jag tror Diana får morotsöverdoser varje gång jag är hemma, för jag skämmer verkligen bort henne med morötter och äpplen, hur mkt som helst.. :-) Men hon verkar iaf inte klaga... ;-)
... godaste ... Kerstins matlagning i all ära, men det första jag kommer att tänka på är ju kyckling-curry-baguetten på Café Brevé. Det blev bara en... :-(
... största utmaning ... den kommer idag den... köra ensam 72 mil söderut, och genom sthlm med. Nervöst.
... slöaste ... jag! Varför sitter jag här när jag inte ens har packat klart eller nånting än? Slöseri med tid.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0