Tjejsnack v. 18

Språk

· Pratar du något språk utöver svenska?
Ja, engelska, men det kan ju dom flesta...Men jag kan prata det iaf, rätt hyfsat med, enligt mig själv.. hihi :-)

· Vilka språk har du studerat?
Engelska då förstås, och så tyska... Även pyttelite franska. Jag kan säga "Det är kanske ett djur" på franska. Duktigt va?

· Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska?
Ja, måånga på engelska. Har nog läst någon på tyska med. Båda som skoluppgift.

· Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk?
Ja absolut, är ju alltid en fördel att kunna göra sig förstådd och kunna förstå andra.

· Vilket språk önskar du att du kunde?
Jag skulle vilja lära mig både franska och tyska bättre än vad jag kan nu. Spanska vore coolt med, det är ett vackert språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0