Häst-elmia!

Först och främst, jag fattar inte varför vissa bilder blir pyttesmå och dom andra normala? (Normala förminskade alltså). Irriterande. Men det borde funka om man klickar på dom iaf, så det får la gå ändå.

Elmias hästmässa var jag på igår, tillsammans med klasskompisen Sofie som kommer ifrån Gävle. Så himla mkt att se, men jag tror nog vi såg en väldigt stor del av det som gick att se. Vi såg lite rasuppvisningar (bild 1-3), vi såg en "föreläsning" om "Kommunikation och ledarskap med hästen som lärare" (bild 4-5), ardenneruppvisning med körning (bild 8 i par, bild 9 i fyrspann och 10 i kronspann) och ungersk post (bild 6-7). De demonstrerade även att arbetshästar måste tåla mkt, så ett fyraårigt sto fick en stege ställd mot sidan, och mannen klättrade upp på stegen (bild 11) och ställde sig på hästens rygg. Hästen brydde sig inte det minsta. Och hon var bara fyra år! Stoet fick sedan dra en "släpa" som hennes föl stog på (bild 12). Vi såg en dressyrclinic med Ebba och Maria von Essen (bild 13), och vi såg körning med Tomas Eriksson (bild 14 är enbett, bild 15-16 är fyrspann), och till sist såg vi en hoppclinic med Emelie von Essen och Jens Wickström (bild 17).

Som om inte detta var nog så såg vi ju även en massa hästar av alla de möjliga olika raser, men jag hade inte minne nog på minneskortet för att knäppa kort på alla. Bild 18 är iaf shagya-araber, bild 19 är nog nån russ-ras (jag minns faktiskt inte) och bild 19 är en achalteeker, vacker som få!



Sen så var det ju en hel del utställare som var där, och försäljare, förstås. Själv fick jag låna lite kosing så att jag kunde köpa lite kurslitteratur. (Thank you darling!) 5 böcker blev det; Hästhållning i praktiken, Hästens konvalecens, Hästens exteriör, Hästens anatomi och Hästens fysiologi. På köpet fick man även ett litet häfte som kallas för Sjukdomsboken. Ja, nu har jag ju det jag läser iaf! Sofie köpte några böcker med, och ett schabrak med sin hästs namn broderat på. Jättefint.

Jaa... det var väl ungefär det jag hade att skriva nu =) om ungefär 1,5 timme åker jag till Landvetter för att hämta Joanna och Mange. Hoppas David hinner hem så att han kan äta med oss senare innan Sundsvallarna åker hemöver. Men, jag ska uppehålla dom liiiite för jag ska åtminstone visa skolan. De får inte åka hem förrän jag visat Riddersberg :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0