Sitter här i min ensamhet

David är på after work med grabbarna, antar att det blev lite mer än bara käk... :-) Jag har iaf bilen, I am the driver. Så kan han dricka, om han nu känner för det. Jag ska hämta honom när han ringer, fast jag har ingen aning om när det blir. Han får ringa när han är nöjd för kvällen, känner ja mig trött så lägger jag mig och sover så får han väl väcka mig då.

Igår tog jag ut katterna en sväng, i koppel. Dom är inte direkt förtjusta i det, den stora världen är läskig, och koppel är inte kul. Men om vågade sig säkert iväg hela 10 meter från min port... hoho. Tuffingar. Har så smått blivit avrådd från att "göra om dem" till utekatter. Själv är jag delad. Det är inte så att dom lider av att vara inne, men kanske skulle dom må bättre av att vara ute. Men ute kan dom bli påkörda av bilar eller tåg, eller bli uppätna av kor (hahah skojar bara, men nåt djur finns det säkert som kan äta dom, eller åtminstone skada dem), inomhus kan dom väl på sin höjd ramla ner från diskbänken. (Eller sätta nåt i halsen, men det kan de ute med). Dessutom får man egentligen inte ha katter ute hur som helst i bostadsområden. Jag frågade visserligen om man fick ha utekatter när jag ansökte om lägenheten och det var okej, men i kontraktet står det att katter inte ska vara utomhus (då för at hålla sandlådor och rabatter rena). Aja, ska iaf fortsätta att ha dom ute i sele ett par gånger, se om dom verkar intresserade. Igår försökte de mest bara komma in igen. Stackars krakar, måste vara ute i solen och friska luften... :-)

Lägenheten går framåt. Eller alltså, inte så att den promenerar, men jag har nu packat upp alla mina kartonger! Det är nästan sensation, så snabbt det gått. Jag började skjutsa kartonger för precis en vecka sedan, och nu är allt upppackat och på plats. Tomma banankartonger har donerats till behövande grannar (de skulle omorganisera sitt förråd) och de övriga (dvs de kartonger som jag betalat för) har jag burit ner i källaren. Kläder är uppackade, böcker på plats, det enda nu som saknas är gardiner, köksbord och tavlor. Och spegeln. Och taklampor. Men det är sånt som jag ska få hjälp med, ja, allt utom tavlorna. Det kräver borrning och plugg, och det är inte min starka sida... :-)

Annars då?
David har lovat att hjälpa mig med det sista i flytten, dvs det som ska iväg till second hand eller soptippen. Sen är det dags att sätta igång med städningen. På planerna finns även en eventuell grillning, hoppas på fin-väder! Drömma går ju. Jag vill även bada, tisdagens bad gav mersmak!

Nu blev jag visst lite trött med. Kanske borde vila lite innan jag ska hämta David?

Förresten så ska jag beställa digital-TV från Telia. Jo, för så här är det att om man tecknar 12 månaders ny bindningstid med telias bredband så får man 12 månaders gratis digital-TV. Gratis är gott säger Erika. Och visst, jag gillar inte bindningstid, men nu är det ju ändå så att jag inte kan ha något annat än telia i min nya lya, och jag har inga planer på att flytta de närmsta 12 månaderna, så varför inte? Problemet med hela affären är dock detta.

Telia sa att mitt internetabbonemang ska vara flyttat "inom 5-7 arbetsdagar". Javisst, det sa de i... onsdags var det nog. Förra veckan, alltså. Igår (eller var det förrgår? skit samma) när jag ringde för att beställa tv så sa de att de inte kan lägga beställningen eftersom mitt internet inte kopplas in förrän den 29/8. Det är alltså ca 20 dagar längre än vad jag fick besked om när jag beställde flytten. Jaha, okej, vad är då problemet? Jo, tjejen i kundtjänsten säger: "Men det är ju bara att du ringer upp oss sen när internet är inkopplat." Javisst, men se DÄR kommer problemet. Erbjudandet om gratis dig-tv gäller till den 22/8. Rätt irriternade. Hur som helst, hon sa att hon skrev in en anteckning om att jag ska få ta del av erbjudandet även om jag ringer en vecka sent, men jag vet inte riktigt om jag vågar lita på det. Jag ska ringa och höra, när jag väl fått internet, och funkar det så tar jag erbjudandet. Men om det inte går så vette tusan hur jag ska göra...

Jaja, dagens mer eller mindre meningsfulla tankar. Mest mindre. Uhm.
Nu: vila framför tv:n tills david ringer. Somnar jag så må det vara hänt. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Magnus

ha, hann du somna innan david ringde, tro? :) du var pigg o glad och åkte iväg iaf, märkte jag. usch, vi förstörde mickes kväll med massa politik-tjaffs tror jag, ha!

2007-08-11 @ 02:56:00
URL: http://anoraq.wordpress.com
Postat av: Emma

Det finns ingen lag som säger att man inte får ha katterna ute. Man ska ha dem "under uppsikt" men med det menas typ att de har ett hem att gå till och att man plockar in dem med jämna mellanrum. Dvs inte lämnar dem ute flera dagar i sträck.
Klart det står kvar en anteckning på ditt internetabonnemang.. När man jobbar med sån där kundtjänst skriver man ju in allt i datasystemet ;) Inte så att man skriver på en post-it och sätter upp på sin dataskärm *s*

2007-08-11 @ 10:08:03
Postat av: Erika

Magnus: Hehe visst hann jag somna, det gjorde jag redan innan han ringde första gången =) Men jag var faktiskt oförskämt pigg när jag körde iaf, så det var en himla tur =)
Politik-diskussioner kan ha otäcka konsekvenser. Folk tycker olika, ibland får man bara "agree to disagree" typ..! Hoppas ni inte förstörde nåns kväll bara.. =)
Emma: Post-it rules ;-)

2007-08-11 @ 13:56:44
Postat av: Kamilla

Utekatter är inte så roliga. Särskilt inte när man bor i hyresrätt. De klampar omkring på folks bilar och sådär. (Det är iofs inte så skoj på landet heller, när grannens katter bajsar och kissar överallt på ens tomt.)
Emma: Tss. Så många gånger som vi har fått ringa och påminna olika företag om att de har lovat oss vissa saker som de har PÅSTÅTT att de antecknat...

2007-08-12 @ 15:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0