So veeery bored

Blev inga bilder tagna igår, var inte direkt mkt som hände. Var med mamma till Birsta och stan för att inhandla hennes julklappar, själv bar jag påsarna, så jag kunde ju få låtsas att jag köpt ngt iaf. Jag är inget större fan av julen, men dete känns tråkigt att vara den enda (nåja) som inte kan köpa en enda julklapp. Det känns verkligen skittråkigt. Dessutom insåg jag att julen egentligen är fel tillfälle om man vill träffa människor, åtminstone om det gäller före jul. Efter återstår väl att se. Men nu innan jul har folk så fullt upp med diverse julpyssel och klapp-hysteri så det finns lixom ingen tid för avslappnat umgänge.

Jag tycker inte riktigt om det här med "påtvingat" umgänge. Nu är det jul, då ska aaaaaalla nära och kära träffas på samma ställe och äta halväcklig mat, och det slutar alltid med att jag väntar på att man får åka hem. Japp, det bor nog en liten Grinch i mig tror jag. Eller en sån där Scrooge eller vad han heter. Vet inte riktigt vad han är för en typ, men lite enslig och så verkar han ju vara. Jag tror jag är nåt liknande. Jag vet inte, jag kanske är extra kinkig i år bara för att jag inte på många sätt kan delta i denna julhysteri, men å andra sidan har julen aldrig riktigt varit min favorit. Eller ja, inte på ett par år iaf. När man var liten så klagade man nog inte på julen, inte på samma sätt som nu iaf. Fast jag har nog alltid varit en av dom som velat åka hem först.

Ikväll kommer Leifs familj hit. Barnen med respektive och hans mamma tror jag. Blir säkert trevligt, fast jag känner ju bara.... min mamma. Ja, och Leif då. Funderade på att åka till min pappa istället eftersom han inte ska fira jul med oss i år, men känner jag honom och Kerstin rätt så har de troligtvis redan något planerat. För inte kan man väl bara vara hemma och slappa före jul? Hemska tanke.

Ja, det bor nog en liten Grinch i mig. Well well, det kan jag leva med. God jul då people!

image725

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Inte råd att köpa julklappar, eller dissar du julklappsköpen av en annan anledning? Själv har jag köpt en slev för 21:- till min bror och en klädroller för 15:- till min pappa. Resten har jag tillverkat själv (förutom de begagnade böcker jag ger bort). Det kostade iofs lite pengar att köpa ingredienser till det jag bakade, men inte så farligt mycket ändå. Det är värt en himla massa i tid, däremot...jag hoppas de uppskattar gesten.

2007-12-24 @ 12:35:23
Postat av: Erika

Det berodde på att jag inte hade råd. Får inga pengar av CSN i december, utan de kommer tidigast 14 januari eftersom vi har nån konstig terminsindelning.. Very not nice. Funderade på det där med att tillverka själv, men då ska man ha material att tillverka saker av, och man behöver dessutom idéer, och sånna har jag lite brist på tyvärr!

2007-12-24 @ 23:45:10
URL: http://aliva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0