Tisdagstema v. 8

Veckans tisdagstema är "Nyttig". Satt och kollade på hemsidan där man redovisar sina bilder tidigare idag, och många av bidragen är frukter och grönsaker. Ja, absolut, jättenyttigt, inget snack om saken. Jag tänker däremot välja något som är nyttigt för mig, nyttigt för min själ. Beröm. Och idag tänker jag även koppla ihop det med kvällens kör-träning.
Tisdagstema
Vi tränade på samtliga låtar ikväll, alla som vi ska sjunga på söndag, plus en som vi ska sjunga på vårkonserten. Men fokus låg på söndagens gudstjänst. Vi började med "Varken död eller liv", alltså låten som jag ska sjunga solo i.

Så, jag börjar sjunga. Det gick bättre denna gången, förutom att jag missade början, men det var pga att vi bytt komp från piano till playback, så jag brydde mig inte så mkt om det. När jag sjungit klart min vers händer följande: SPONTANA APPLÅDER! Jag vart helt paff, det hade jag verkligen inte väntat mig. Det var verkligen en kick för självförtroendet kan jag meddela. Även denna gång fick jag klappar på axlarna och blev berömd, och allting värmde förstås otroligt mkt, men just applåderna... Ingen annan solist har fått applåder hittills under den tiden jag varit med. Vilket visserligen bara är ca 4-5 gånger, men ändå! Jag är otroligt stolt och lycklig.

Så alltså, mitt bidrag till tisdagstema v. 8, NYTTIG, är applåder, beröm och självförtroende-kickar. Lovely!


Kommentarer
Postat av: joanna

hihi nu bara måste jag ju komma o lyssna

2007-02-21 @ 00:12:56
Postat av: heidi

Ja det betyder også jættemycke i livet : )

2007-02-21 @ 10:24:54
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: kusin Elin

Kul att du tyckte om mina tisdags bilder. Det är tur att man har digital kamera för det var inte alla lucis bilder som blev lika bra dom den hehe.. hej så länge /Elin

2007-02-21 @ 21:00:36
URL: http://www.varghund.com
Postat av: elin

ledsen att det står kusin elin. På nått konstigt sätt så kom den ihåg mig från en annan blogg =)

2007-02-21 @ 21:01:47
URL: http://www.varghund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0