Du är bra!

Jag skjutsade hem Davids mamma igår. Istället för att åka direkt hem så stannade jag, och vi pratade. Minns inte riktigt vad vi pratade om, men vi pratade bland annat om hur det känns att känna att man inte duger, att man inte är bra nog, att man inte ser tillräckligt bra ut, osv. Hon berättade om när hon nyss kommit hem till Sverige efter att ha bott i Kanada ett antal år, när hon skulle gå på arbetsintervju och inte hade några vettiga kläder. Hon berättade att eftersom hon varit hemmafru så länge så hade hon "hemmakläder" och fina "kyrkkläder", och inget av dom var väl direkt passande att ha på en arbetsintervju. Så hon hade köpt en kort kjol, nån tröja att ha till, och så hade hon cowboy-boots. Medans hon satt och väntade på att få komma in på intervjun så sa hon till säg själv; "Du duger! Du är bra, oavsett hur du ser ut. Det är dom som går miste om något om du inte får jobbet".

En underbar inställning, och det är ju så det ska vara. Man ska tro på sig själv, tro att man är bra, och tro att man duger. För det gör man, oavsett hur du ser ut eller vem du är. Själv har jag dock alltid haft svårt med det där. Självförtroende.

Hon sa nånting, något så enkelt så att det egentligen inte var märkvärdigt. "Du har en väldigt fin handstil, själv skriver jag som en kråka. Alla har vi fått olika talanger. Du har en fin handstil, och du är dessutom väldigt snäll och har ett fint sätt. Det är några av dina gåvor."

Att något så enkelt kan skänka så mycket glädje.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det är ju sådär. Men oftast ser man ju bara det man är dålig på... :(

2007-01-30 @ 13:26:15
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Erika

Emma: Och därför är det extra härligt när någon pekar ut det som man är bra på, även om det bara är små saker!

2007-01-30 @ 13:30:50
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Sara

Sådär brukar jag faktiskt tänka om jag inte får ett jobb jag vill ha, att det var dom som gick miste om något :) Likadant om jag blir dumpad. Strunt samma om det är sant eller inte, det får en att må bättre.

2007-01-31 @ 23:16:38
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0