Minns ni skolkatalogen?

Skolkatalogen, denna härliga, årligt återkommande bok. Eller nåt. Haha. Avslutningskatalogen i nian var väl den roligaste, när man fick klä ut sig och dumma sig som man ville. Nästan iaf, det fanns ju alltid nåt man inte fick.

Idag surfade jag in på aftonbladet och såg följande artikel: "Skola stoppar tjejernas bild"

Apropå det man får och inte får göra. Jag tycker det är fånigt att killarna får visa sig halvnakna på sina bilder, men att tjejernas bild plockas bort. Jag kan förstå det på sätt och vis, men jag håller inte med om det. Dvs att killarnas bild får vara kvar men att tjejernas plockas bort. Fånigt. Jag tycker tjejernas bild var skitcool.
Så, fy skäms Hjalmarlundboholmsskolan (vilket namn!!!), och heja tjejerna!

Kommentarer
Postat av: Mollyland - din källa till skvaller på nätet! Vinn biobiljetter!

nians katalog var sjukt kul, kul o se tillbaka på

2007-01-10 @ 12:59:09
URL: http://mollyland.blogg.se
Postat av: Emma

Hur det ändå är så är ju en kvinnoöverkropp mer sexuell än en mansöverkropp. Det går ju inte att komma ifrån även om man försöker neutralisera och jämställa det hela. Men som sagt, det skall vara lika för alla i fråga om cencur. Tycker inte att man skall posera halvnaken, vare sig som kille eller tjej i skolkatalogen.

2007-01-10 @ 13:54:19
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Sara

Sitter fortfarande och tittar i skolkatalogerna i bland. Extra kul är det om man träffat nån kille. Då kan man retas hur fjantig han såg ut för 100 år sedan (För jag såg ju ascool ut redan då =P) Tog fram en katalog senast igår, för att få ett ansikte på killen som sitter häktad för våldtäkterna i s-vall. Mindre kul

2007-01-10 @ 15:07:05
URL: http://salibe.bloggagratis.se
Postat av: Kamilla

Vet du om att Henrik Zetterberg såg helt normal ut en gång i tiden? Tror det är i katalogen från det år man tog studenten. Undrar när det började gå utför...

2007-01-10 @ 21:40:50
URL: http://kamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0