Tvättstuge-hat!

Jag hatar "min" tvättstuga, hett och intensivt! Jag hatar den, jag hatar den, jag hatar den! Varför ska det vara så förbaskat svårt att sätta upp vilka tider dom stänger strömmen??  Och vad spelar det egentligen för roll om man tvättar en lördag- eller söndagkväll, tvätttiden är ju ändå bara till 21. Dvs, om strömmen hade varit påslagen.

Jag funderade innan jag började tvätta om det kunde vara så att dom stänger av strömmen, men tänkte, att om strömmen är påslagen när tvätttiden börjar så borde det inte vara nån fara. Så, jag gick ner typ 16.15 (tvätttiden börjar 16), strömmen var igång, så jag slängde in min tvätt. Drygt en timme senare kommer jag ner igen, alltså strax efter 17, och strömmen är fortfarande på. Jag stoppar in tvätten i tumlaren och i torkrummet, slår igång maskinerna, och går hem till mig.

Nu, vid 20.30, kommer jag ner till tvättstugan, och tror du inte att allt är dött? Och att min tvätt fortfarande är blöt?! Hopplösa jäkla tvättstuga. Jäkla NKBo. Så, jag bokade tvätttiden imorgonbitti, hängde upp all tvätt i torkrummet, och så får det hänga där nu över natten. Imorgonbitti när strömmen går på har jag ställt in den på att torka nån halvtimme bara som nödfall. Va trött jag blir.

Här har jag kämpat hela dagen med allmän städning och mina nedrans garderober. Tvättade så jag tyckte att jag var extra duktig, men gissa om jag är trött. Nu är jag inte bara trött, utan även tjurig och hungrig, och som ni kanske vet så har jag enbart ca 300 meter till pizzerian, knappt det.

Förstår ni mängden av vilja som går åt för att inte gå ner och äta en fetdrypande jäkla pizza just nu??

Kommentarer
Postat av: Martina

Kan ni tvätta söndagar på Hulan? Orättvist isf! Jäkla NKBo... :-)

2007-01-27 @ 22:06:32
URL: http://danzig.blogg.se
Postat av: Martina

Eller så kan jag ju läsa ordentligt och bara se att det var torkning det handlade om...

Don't mind me! ;-)

2007-01-27 @ 22:08:22
URL: http://danzig.blogg.se
Postat av: Erika

Martina: Vi kan tvätta på söndagar, men inte efter.. öhh... vilken tid det nu är. 16 kanske? Tror jag iaf! Jag vet inte. Det finns ju som sagt inga tider där. Får väl se imorn när jag kommer ner om det är några maskiner igång. Hatar NKBo och deras sketna tvättstugor.

2007-01-27 @ 22:10:33
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Eva

Åh, jag minns samma frustration när jag bodde i Granloholm... Tror jag till slut köpte en BILLIG toppmatad tvättmaskin.. Och det var SÅÅ underbart när jag kunde tvätta mina kläder, precis när jag ville!!

2007-01-27 @ 22:25:52
Postat av: Emma

Men alltså, det jag inte fattar är: varför får man inte tvätta alla dagar i veckan och normala tider som klockan 16? Det är ju inte så att man stör grannarna när man springer upp och ner direkt, den tiden.

Och varför har de nu utsatta tvättider just då om man inte får/kan tvätta.

Fy fan vad idiotiskt. Snålt företag..

2007-01-28 @ 01:00:04
URL: http://hayes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0