Vem bor på Hulahulu?

Om man slår in sin adress så kan man se typmänniskan som bor där du själv bor. Så här är det på mitt område:



Typ: E14 Dagens dubbel

Utmärkande drag  (Mina kommentarer efteråt)

  • Mycket unga - Mja, om man räknar alla barnen som barnfamiljerna har, så ja.
  • Yrkesutbildade - Ingen aning
  • Singlar - Nja, som sagt, mest barnfamiljer
  • Låg- och medleinkomsttagare - Kan nog stämma
  • Hyresrätt i små- och medelstora städer - Jao
  • Kvällstidningsläsande - Haha, så står det ju om alla
  • Förändringsbenägna kollektivister - Vet jag inte ens vad det innebär.


Davids gata då?

Typ: D09 Bussresor och Korsord

Utmärkande drag (Även här - mina kommentarer)
  • Pensionärer - Japp
  • Yrkesutbildade - ?
  • Ensamstående - Ja, det tror jag nog dom flesta är faktiskt. Verkar så
  • Låga inkomster - Mja, pension är knappast hög inkomst
  • Hyresrätt på liten ort - Nej, bostadsrätter är det
  • Kvällstidningsläsande - Hehe...
  • Traditionalist och kollektivist - Mja, dom vill ju inte gärna ändra på saker iaf.


Stämmer lite bättre kanske. Eller jag vet inte. Man känner  ju oftast inte alla människorna på ens gata.
Stämmer det in på dig och dina grannar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

såhär blev min gata=)
Typ: C05 Vetandets värld

Utmärkande drag
Unga
Välutbildade
Singlar
Hög- och medelinkomsttagare
Bostadsrätt i universitetsstad
Kultur- och samhällsintresserade
Förändringsbenägna och vetgiriga

2007-01-30 @ 16:22:54
Postat av: joanna

det var ja

2007-01-30 @ 16:24:38
Postat av: Emma

Typ: C06 Minglande singlar

Utmärkande drag
Unga
Ganska välutbildade
Singlar
Medelinkomsttagare
Hyresrätt i medelstor stad
Nöjesintresserade
Förändringsbenägna individualister

--

stämmer nog rätt bra här. I vår uppgång bor det i alla fall ungdomar i 5 av lägenheterna (11 st totalt i varje uppgång)

2007-01-30 @ 17:17:25
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Emla

Jag kunde inte vara sämre så jag gjorde analys på både min nuvarande gata och mina föräldrars... spännande! Resultatet finns på min blogg :) (så nu fick ni alla en anledning att gå dit också)

2007-01-30 @ 17:35:08
URL: http://webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0