Datahaveri?

Jag undrar hur man vet om man har virus eller bara något "annat" problem? Jag har nämligen ett problem, vet dock inte orsaken. Min skärm är helt svart, nästan. Man kan se konturerna av nåt fönster i bakgrunden, men muspekaren går inte att röra, och datorn känns allmänt död. Jag fick ett tips om att jag kanske kommit åt någon av de "blåa" tangenterna som finns på bärbara datorer, jag har dock inte haft möjlighet att testa om det stämmer, för jag är hos David nu. Jag kommer bli otroligt bitter om det är formatering som gäller (fast det har iofs varit läge för det i.. ptja, ett år ungefär), eftersom det försvinner så mkt grejs då... Musik, filmer, spel, program, BILDER. Bilderna svider såklart mest, resten går ju att återfå om man bara vill. Men det känns ändå rätt surt. Men förhoppningsvis så är det bara nåt "annat" problem som går att lösa, men det är klart man är lite nervös.....

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Hmm. Det är inte så smart att bara ha en partition på datorn. Om du måste formatera om den så se till att göra två partitioner, på den ena har du Win och på den andra allt du inte vill bli av med (bilder etc.). På så vis behöver du inte bekymra dig för att förlora saker om du måste formatera om skiten.

2007-07-16 @ 11:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0