En liten häst-helg

Tro det eller ej, men jag hittade faktiskt till den där hästloppisen igår! Efter lite hjälp från David, förstås. För jag har ju noll lokalsinne. Men jag var åtminstone på rätt väg! Fyndade lite, mest böcker. Om hur man lägger upp lektioner, grunden till varför man gör olika rörelser, hur man gör olika rörelser, alltså hur man instruerar andra. Kan vara nyttigt inför skolan! Sedan blev det även två böcker om hästens utfodring. Det ska vi nämligen läsa om i skolan, och jag är sååå dålig sånt. Kan behövas lite extra plugg inom det området. Och mitt sista fynd var ett par söta panelgardiner, dom fick David. Men vill han inte ha dom så tar jag tillbaka dom, hihi :-) 50kr pungade jag upp för mina fynd. Inte så farligt.

Åkte till David, mellanlandade lite, slängde av mina fynd. Fortsatte till A6. HIttade faktiskt en klänning till bröllopet! 149kr på H&M, bild kommer ev senare. Gul är den iaf. Ska antingen ha en lin-kavaj till, eller nån slags bred "halsduk" att ha över axlarna. Återstår att se. Köpte även flyttkartonger på K-Rauta för 138kr, billigaste jag hittade. Fattar inte att sånt är så dyrt?! Blev väl lite väl mkt pengar ut igår, men... Ptja... Aja. Senare åt vi hos Davids föräldrar iaf. Köttfärssås. Mums.

Blev tidig kväll igår eftersom David skulle upp vid 03. Jag med för den delen, för jag skulle skjutsa honom till jobbet. Vad gör man inte för att få låna en bil? Insane. Jag var dock inte så trött som jag trodde jag skulle vara när jag vaknade, men jag vaknade inte av Davids alarm. Han berättade senare att när alarmet gick, och han drog åt sig täcket så hade jag sagt: "Meh!" Hahaha det låter ju som ett typiskt Erika-ljud iaf. Jag sov väldigt gott iaf! När jag hade lämnat honom åt sitt öde på Fågelsta så åkte jag hem till mig och sov vidare. Vaknade vid... tja, vad var den? 9.30 tror jag. Rätt hyfsat. Klädde på mig, gjorde mig iordning och åkte till Bankeryd. Det är rikschampionat för Knabstrup-hästar där.  Det var paus när jag kom. En haltimme senare var det dags för "talang-bedöming" av unghästarna. En 2-årig hings, såååå snygg, en 3-årig vallack, och ett 4-årigt sto med föl vid sidan! Ack så charmigt. Vallacken vann, stoet tvåa och hingsten trea. Hingsten fick dock något slags specialpris för att den var fint visad och hade ett väldigt bra temperament för en hingst i den åldern. Snygg var han oxå, hehe.

Sen vart det paus. En två timmar lång paus! Inte orkar jag gå omkring där och skrota i två timmar, finns ju inget att göra undertiden. Fattar inte varför de har två timmars paus. Meningslöst. Jag bestämde mig iaf för att åka hem och äta, och så åker jag nog tillbaka sedan. Om ca en halvtimme eller något. Då ska kameran med, jag grämer mig för att jag inte tog något kort på hingsten! Fy mig.

Nu ska jag iaf äta lite, ta kort på mina fynd och klänningen, och sedan får vi se om jag återkommer före eller efter Bankeryd.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Man kan tigga till sig banankartonger alldeles gratis. =) Nu har min sambo för övrigt slutat dricka cola han också. Allt som krävdes var en dyr muta, då slutade han omedelbums.

2007-07-29 @ 19:12:30
Postat av: Erika

Jag har varit runt på diverse olika ställen och tiggt, men de krossar sina kartonger så fort dom har "lastat ur" dem. Och tydligen så råder extrem platsbrist, så uppenbarligen så kan dom inte spara dom ett par timmar heller ... Morr!
Jaså, vad var det för dyr muta?

2007-07-29 @ 20:20:42
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Kamilla

Du skulle ha bott här, då kunde du låna de vi har på jobbet som står i ett förråd 51 veckor om året för att användas en helg. Det är huuur många som helst. ;)
En Xbox360.

2007-07-30 @ 18:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0