Tjejsnack v. 25

Frågor vecka 25: Ditt boende

Hur bor du? [lägenhet, hus, studentkorridor etc] Vilken våning & vilken storlek? Med vem? [djur, människor etc.]
Jag bor i en hyreslägenhet, en etta på ca 50m², på andra våningen. Här bor jag tillsammans med två av mina tre kärlekar, nämligen mina två kissar Chefen och Kapten =)

Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning? Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte?
Hmm... Först från Gårdtjärn till Krånge (1), sedan från Krånge till Kovland, det var nog när mina föräldrar skiljdes (2), från Kovland till Granloholm för att vi ville komma närmare stan, jag tror det var därför iaf, hehe. (3). Från Granloholm till Umeå, Mariehem när det var dags för universitetsstudier (4), från Mariehem till Sundsvall och Granloholm, när jag insåg att umeå-studierna inte var något för mig. (5). Från Granloholm till Jönköping, Norrahammar när jag skulle läsa engelska på högskolan i Jönköping (5) och sedan från Norrahammar till Hovslätt när mitt andrahandskontrakt gick ut (6). Sex gånger alltså, och troligtvis (förhoppningsvis) en gång till om några månader när jag börjar på skolan i Tenhult!

Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer att flytta hemifrån?
Jag flyttade hemifrån när jag flyttade till Umeå och det var väl... 200...4 måste det nog ha varit. 20 år alltså. Ja just det, jag var 19 när jag flyttade, jag flyttade i mitten av augusti, och jag fyllde alltså 20 när jag bott i Umeå i några veckor =)

Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte?
Den enda grannen jag pratat med är grannarna på våningen under, hon som brukar prata med mina katter när de är på balkongen. Eller ja, om Tobias räknas som granne som bor två hur bort så har jag jag väl kontakt med honom med =) Annars är jag inte så intresserad av att ha kontakt med grannarna, mest barnfamiljer här.

Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård], [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?]
Jag har badkar, och dusch till den förstås. Har en rätt stor balkong, fast har inget på den förutom en matta och lite skräp. Kök har jag, rätt stort med. Och en toalett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0