Det tog en månad...

För ganska precis en månad sedan hade jag en diskussion på msn med en kompis. Eller ett bråk, om man hellre vill kalla det så. Jag bestämde mig för att denna gången ska jag inte ge mig. Så, jag tog bort honom från MSN, tänkte, att vill han skriva till mig så får han göra det, vill han inte så ska inte jag störa.

Idag hörde han faktiskt av sig. Skickade en länk om att matchen mellan timrå - modo var stökig. Jag vet inte vad jag tänker just nu. Jag är fortfarande lite tjurig, fast egentligen vet jag inte varför. Forgive and forget? Antar att han gjort det, annars skulle han väl inte skriva och vara munter? Fast jag hade ju inte heller en negativ ton, så vem vet vad han tänker, egentligen.


Forgive, sounds good.
Forget, I'm not sure I could.
They say time heals everything,
But I'm still waiting
---
I'm not ready to make nice,
I'm not ready to back down,
I'm still mad as hell
And I don't have time
To go round and round and round
It's too late to make it right
I probably wouldn't if I could
Cause I'm mad as hell
Can't bring myself to do what it is
You think I should
[Dixie Chicks - Not ready to make nice]

På ett sätt vill jag nästan vara sur/arg. Jag brukar alltid vara den som ger mig, och nu när jag inte "gett mig", så vet jag inte riktigt hur jag ska bete mig. Han har troligtvis inte brytt sig lika mkt om detta som jag gjort, jag vet inte ens om han brydde sig om att vi "bråkade". Det är bara det att jag har alltid smörat för honom när vi varit oense om något, för att vi ska bli kompisar igen. Ja, det låter som vi går på mellanstadiet, skit i det, jag vet inte hur jag ska formulera mig riktigt bara. Aja, skit samma. Jag borde kanske vara glad att vi är vänner igen (vilket vi kanske varit hela tiden?) och bara skita i hur det blev. Men nästa gång då? För känner jag oss rätt så kommer det bli en nästa gång. Eller ja, det skulle iaf inte förvåna mig.

Kanske helt enkelt borde sluta grubbla. Livet vore så mkt enklare utan alla desssa grubblerier. Men, man är ju tjej, och alla dessa överdrivna tankar får man på köpet, och dom är lika önskvärda som pms och lingonveckan.
Hallelulja



_________________________________

Förresten. Fuck blogg.se som inte tillåter
att enbart en del av texten (typ mitt låttext-
utdrag) får vara centrerat. Helt mongo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0