Bye bye Hyundai

Tidigare idag ringde en kille som ville kolla på Davids bil. Sagt och gjort, och kl 17 var jag och Davids pappa på stan och träffade honom och hans tjej (måste det ha varit iaf). Det var en himla tur att Anders var med, jag hade aldrig kunnat göra det där själv. Dom kollade på bilen iaf, verkade nöjda, provkörde en sväng, kom tillbaka, konstaterade att ett ljullager var trasigt, och vi hittade även en sprillans ny (okej, inte äldre än 1,5v iaf), STOR, repa på höger framdörr. Elände. David hade begärt 52 000, de här människorna var villiga att ge 49 000, så så blev det. Då kommer dom ändå laga ljullagret själva, och bara det går ju på 2000. Så egentligen prutade de bara ner den med 1000 kr, så jag antar att man får vara nöjd. Jag hade dock inget med de ekonomiska diskussionerna att göra, det fick Anders stå för.
Men, den blev såld iaf. Eller tingad kanske jag ska säga, för imorgon ska den fixas till och på torsdag lämnar vi över nyckeln.

Så, bye bye hyundai. Hoppas du kommer trivas hos dina nya ägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0