Praktik!

Igår var jag alltså ute på praktikplats-jakt, och som jag skrev i bloggen tidigare idag så gick det inget vidare.

På kvällen satt jag och surfade runt som vanligt, och hittade till en sida; "Tenhults Hästuthyrning". Det stog där att man har möjlighet att ta emot praktikanter, så jag kastade iväg ett mail och presenterade mig själv, berättade att jag är med i "Vissa-projektet" och ungefär vad det innebär. Jag lämnade kontaktuppgifter, och bad dom svara och berätta lite om vem som kan få komma på praktik, hur det funkar osv. Detta var alltså igårkväll, vid 22.30 ungefär.

Idag, strax efter kl 15 ringer en man till min mobiltelefon. Han säger att han läst mitt mail, och undrar om jag kan komma på "intervju" (mer information för både honom och mig, plus en chans för mig att se stället och se om det kan tänkas passa mig) imorgon kl 11. Min första tanke är "Nä, men det är ju lördag....", men min andra tanke är "Har jag chans att få praktik där så kan jag komma kl 00 på natten, no problems". Han berättade att på sommaren så är större delen av arbete mer jordbruk än hästar, men det skiter jag i. Tänk på all gratis vardagsmotion man får! Och man får vara ute i friska luften, istället för att sitta inlåst på nåt kontor. Jag ska satsa 100%, för här vill jag ha praktik.

Så, imorgon ska jag alltså HIT på "intervju"... :-) Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Emma

Woho!

2007-05-25 @ 16:41:32
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0