Jag tror att det är dags att köpa nya bestick

Okej, jag visste redan från början att man inte ska handla på IKEA om man är ute efter kvalitetsbestick. Men dom var söta!  Jag gillar mina bestick. Jag gillar dom fortfarande, fast jag har inte lika många längre. Två av mina knivar har gått av i fästena mellan skaftet och själva knivdelen. Så nu har jag alltså 6 gafflar, 6 stora skedar, 6 små skedar men bara 4 knivar.  Nu måst jag ju diska oftare... ;-)

Mitt nästa i-lands problem har återigen teknisk karaktär. (Oh, går jag i skolan eller vadå?) Jag har iaf lånat Davids digitalkamera, tagit några kort, men när jag stoppar in minneskortet i datorn så händer ingenting. Datorn verkar inte kunna känna av att jag sätter in minneskortet, och nån sladd har jag inte. David har väl nån hemma kanske, jag vet inte, men jag har ju ingen här hos mig just nu. Irriterande. När jag väl får tag på en kamera så kan jag ändå inte göra något av bilderna jag tagit. Inte för att det är några direkt spännande biljder, det är lite vinter-äpplen och några bilder från skolan, men ändå. Teknik är skit. Ibland iaf.

December blir iaf en rätt aktiv månad. Tror jag. På söndag så ska jag och David gå på julskyltning i stan, ska bli trevligt! Helgen därpå är det dags för en fest-dubbel, eventuellt. På fredagen (7:e) så ska vi ha nån typ av klassfest, och på lördagen (8:e) så har en av Davids kompisar en 25-årsfest. Det är 25-årsfesten som jag är tveksam till, känner mig inte riktigt motiverad. David ska nog inte heller gå, han börjar nämligen jobba kl 04 på söndagmorgon. Inte så att jag är rädd för att träffa hans kompisar utan honom, men det är ju roligare om David är med ju... :-) Planeringen fortsätter med Sundsvallsresan den 18:e. Vad som händer där uppe är inte helt bestämt, förutom en klassisk tjejfest på juldagen! LÄNGTAR verkligen! Sååå kul att dra ihop det gamla gänget igen! Så länge sen vi gjorde något tillsammans allihopa. Så till brudarna säger jag bara: Vi ses på juldagen! :-D

Slutligen
Ikväll är det säsongsavslutning av Greys Anatomy på TV. Förhoppningsvis så fortsätter serien längre i USA så jag kan fortsätta titta, hihi. Hur som helst, i reklamen som går på TV nu för Greys så spelas Ingrid Michaelsons låt Keep Breathing, en av mina favoriter. Så därför tar jag med den i bloggen, med en annan video än vad som kommer visas ikväll. Heja Greys Anatomy!



Kommentarer
Postat av: Joanna

Yeah juldagen blir rolig=)

2007-11-29 @ 07:03:23
Postat av: Systeryster

FAN VAD JAG GRINAR!!

2007-11-30 @ 20:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0