För första gånger på över 1,5 år...

För det första så är det första gånger på väldigt länge (oxå garanterat över 1,5 år) som jag har fler än 2 par hela byxor i min ägo. Jag äger nu två par jeans och ett par svarta "kostymbyxor". Men det mest fantastiska är: För första gången på över 1,5 år (kanske tom det dubbla, det var VÄLDIGT länge sedan) så har jag byxor i rätt längd! Jag är nämligen en människa som har väldigt korta ben. Eller väldigt korta vet jag inte, men jag får alltid alltid alltid vika upp alla byxor som jag köper. Igår var jag och David hos hans föräldrar, och hans mamma hjälpte mig att sy upp alla tre par byxorna. Alltså, hon instruerade och jag gjorde. Och det vart faktiskt riktigt bra! Visst, det ser alltid ut som ett hemmabygge när man gör det själv, men så illa vart det faktiskt inte. Sömmen är rak, och tråden är i samma färg som de andra sömmarna. Nöjd!

Annars är väl läget lugnt. Davids bil pajjade i söndags om jag inte har berättat det, nåt med kopplingen. Vi skulle bogsera den till verkstan igår, men då fanns det ingen bogseringskrok fram på lilla golfen, så david fick gott köra bilen till verkstan ändå. Jag ska hämta den där runt 15 idag, så därför har jag inte åkt hem än. David åkte och jobbade för ungefär en timme sedan, jobbar väl till runt 01 inatt, enligt schemat.

Den här veckan känns bättre än förra veckan. Ny vecka, nya tag. Jag har tagit itu med lite som har behövts tagits itu med, och det går åt rätt håll. Känns bättre nu iaf!

SIBAs 15 arbetsdagar höll alltså inte eftersom jag inte hört nåt om nån dator. Nån som vill gissa hur lång tid det kommer ta innan jag får tillbaka den? Vinnaren får.... en speciell hyllning i bloggen ;-)

Nu ska jag roa mig med senaste avsnittet av Greys. Gahh, att en tv-serie kan vara så beroendeframkallande, det är ju sjukt. Men men, jag är väl sjuk då ;-) Ska även roa mig med Desperate Housewifes och Ugly Betty innan bilen är färdig.. Dags att sätta igång då så man hinner! :-D

Hejdå med er!

Kommentarer
Postat av: joanna

ugly betty har det haft premiär nu..eller ser du det mindre lagligt

2007-10-12 @ 13:44:00
Postat av: Erika

Joanna: Hysch hysch! Ser det på datorn

2007-10-12 @ 14:29:41
Postat av: Emma

Fasen.. man skulle haft en symaskin alltså!

2007-10-13 @ 13:39:23
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0