Tjejsnack och lite till

Funderar seriöst på att lägga ner tjejsnack. Delvis för att jag inte har nån dator och delvis för att det känns onödigt och tidskrävande även om jag har dator. Men nu gör jag en omgång med en hög tjejsnack inför Sundsvall. Har inget bättre för mig ändå!

Vecka 39
Sommaren 2007
Ämnet kommer från Doris

  • Vad minns du mest (förutom regnet) från sommaren 2007?
    Mja det var ju regnet man minns bäst. Och den dagen jag hämtade David på arlanda.. Jeez så många fjärilar det kan få plats i en mage?! Mamma hälsade på, då var det fortfarande sommar. Sen så flyttade jag ju med, till Tenhult. Och började i skolan! Det är nåt värt att minnas.. :-)
  • Har du haft en skön sommar? Motivera gärna!
    Mjovars, har väl inte gjort så himla mkt. Fade-ade ut min sjukskrivning genom att arbetsträna på Uppegården, och det var ju både slitigt och skönt!
  • Har du rest något, var? eller stannat på hemmaplan?
    Inte rest något, bara varit hemma! Hemma i Jönköping alltså.
  • Är det viktigt för dig att ligga på stranden och få fin färg?
    Nej, det kan jag inte påstå. Jag gillar att vara på stranden och bada, men jag har inte tålamod att ligga och steka..
  • Vad är din favoritsyssla på sommaren?
    Jag har nog ingen direkt favoritsyssla. Men bada är ju trevligt.


Vecka 40
Djur
Ämnet kommer från Alexzandra
  • Vad har du för favoritdjur?
    Hästar, hundar och katter
  • Vilket djur har du alltid drömt om att få träffa/se i det vilda?
    Vildhästar vore ju riktigt häftigt att se. Sen när man kollar på Animal Planet och ser de där buddhisterna med sina tigrar så blir man ju sugen att åka dit och gosa lite. Med tigrarna alltså.
  • Vad för slags djur skulle du vara om du var ett djur, varför?
    Skulle nog må rätt gott som katt. Sköta sig själv, få mat och vatten och jag väljer själv när jag vill vara social... Hehe
  • Vilket djur är du mest rädd för, varför?
    Jag gillar verkligen inte spindlar och ormar... Jag och David såg häromdagen en spindel i hans trapphus som var 2-3cm stor, jag höll på att skita på mig. Det kröp i kroppen på mig hela natten. Usch!
  • Har du några djur? Vad/vilka?
    Jag har mina två älskade katter, Chefen och Kapten :-) Kommer sakna dom när jag är i Sundsvall! :-(


Vecka 41
Bröst
Ämnet kommer från Alexzandra
  • Kontrollerar du dina bröst ofta själv/går på mammografi när du ska?
    Nej, jag kontrollerar de nog inte medvetet mer än nån gång man hört nåt speciellt på nyheterna eller nåt. Sånna tillfälliga infall, typ. Mammografi har jag aldrig varit på, vet inte när man ska börja med sånt.
  • Är du orolig för bröstcancer?
    Nej, har faktiskt aldrig tänkt tanken. Men så är det väl med det mesta; "Det händer inte mig"
  • Vad är bröst för dig? Något kvinnligt, något man matar sin bebis med, något sexigt, bara en jobbig sak, annat?
    Hehe jag skulle vilja säga att det är allt av det ovanstående! Det är kvinnligt, de hör till det sexuella, jag ser amning som något naturligt, även om jag inte har en aning om hurvida det skulle vara nåt för mig eller inte. De kan vara jobbiga, framförallt när det gäller träning, men oftast gillar jag dom nog :-)
  • Är du nöjd med dina bröst, eller skulle du vilja förminska, förstora, annat, varför?
    Ptja, jag är nog rätt nöjd. Skulle varken vilja förminska eller förstora.
  • Dolly Parton har ju försäkrat sina bröst, är det något du skulle kunna göra? Motivera.
    Hahaha näe absolut inte.. Rika människor skapar vägar att slösa pengar fastän det egentligen är helt meningslös.. Jeez..


Vecka 42
Relationer
Ämnet kommer från Ewelina
  • Vem är den människa som du vet att du alltid kan komma till oavsett?
    Jag har nog egentligen ganska många sånna. Just nu är det väl framför allt mamma. Mamma är bäst i världen. Syrran och pappa går inte heller av för hackor. Och David är underbar. Och så har jag ju så många underbara vänner med. Hur ska man kunna välja en?!
  • Vågar du rangordna dina vänner och bekanta i vilka som betyder mest? Kan man göra det eller inte?
    Jag vet inte om det handlar om att våga eller inte våga. Min familj är såklart de som betyder allra mest för mig. Men det är inte bara blodsband som räknas som familj alla gånger heller. David hör till familjen, hans familj hör till familjen. Mina närmsta vänner hör till familjen. Men nej, jag tänker inte rangordna mer än att familjen betyder mest.
  • Har du blivit sviken av en vän någon gång? Hur/När? Känns det fortfarande?
    Ja, det har jag. Relativt nyligt. Tänker inte gå in på det, för det känns inte rätt att göra det här. Men när någon man litar på, någon man tycker väldigt mkt om, försvinner spårlöst ut ur ditt liv, då känns hela vänskapen som en bluff, något som bara var där i väntan på något annat eller något bättre.
  • Känner du att du har en bra relation till människor omkring dig?
    Ja det tycker jag. Jag tycker att de flesta av mina relationer bara har blivit bättre sen jag lärt mig att stå upp för mig själv. Nu vågar jag äntligen säga var JAG tycker, istället för att bara hålla med folk hela tiden. Heja mig!
  • Vad tror du andra tycker är din bästa/sämsta egenskap?
    Hahah oj, den var svår... Bästa är väl kanske att jag är snäll och omtänksam, kanske rolig ibland? :-) Sämsta... det kan kanske vara att jag kan vara rätt dömande. Och att jag kan tycka saker som jag inte kan "klämma fram"... :-) Men det sista håller jag iaf på att bättre mig med!


Vecka 43
Miljö (Min kommentar: Oh shit, verkligen inte mitt ämne... haha)
Ämnet kommer från Jenny

  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
    Ja, jag antar det. Men jag kan inte säga att "Det är självklart att det är viktigt" när jag inte direkt lever upp till det själv.
  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
    Nej, handlar sällan kravmärkt faktiskt. Tänker inte på det.
  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
    Nja, ska sanningen fram så föredrar jag bil. Fast det beror iofs på vart jag ska! Är det någonstans dit det går bussar ofta och/eller med smidiga byten så är det helt okej. Men om det tar över en timme att ta sig någonstans med buss dit det skulle ta 10 minuter med bil, då är det klart man väljer bilen...
  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
    Kläder vill jag absolut ha nyproducerat. Om det inte är nån jag känner som haft kläderna. Att köpa kläder på second hand skulle jag inte kunna göra, det skulle krypa i kroppen på mig.. Sorgligt men sant. Möbler däremot tar jag gärna på second hand.
  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
    Kör bränslesnåla bilar, åk kollektivt, sopsortera... Det finns ju rätt mkt man kan göra, men som sagt, känns fel att skrika mig hes för att andra ska göra saker som jag inte heller gör.


Det var det. Vecka 44 har inte kommit än. Verkar vara slut med att frågorna kommer på måndagar. Vilket iofs oxå bidrar till att jag inte orkar fortsätta. Förut var det verkligen en måndagsritual, jag gillar inte att sitta och "vänta" på att frågorna ska droppa in. Nåja, detta var senaste högen frågor iaf. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0