Framme i Sundsvall!

Yes, då har man landat i norrland då. Resan gick bra, förseningen från Norrköping var bara 20 minuter, så jag hade inga problem att hinna med mitt tåg. Tur. På resan mellan Sthlm - Uppsala (och fortsättningsvis, men händelsen utspelade sig precis strax innan uppsala) kollade jag på olika TV-serier på datorn, precis som jag brukar göra när jag åker tåg. Strax innan tåget ska stanna i Uppsala kommer en gubbe på minst 70 år fram och frågar: "Är det lagliga filmer det där?" Jag blev så chockad av frågan att jag svarade: "Javisst, dom har jag köpt".Hum. Jaja, men jag blev lite tjurig att han la sig i ;-) Han fortsatte prata och sa att han ju inte visste nåt om tekniken, men att han hade suttit bakom mig och oxå kollat, det verkade vara en bra "film" jag kollade på (Gossip Girl). Sedan stannade tåget, och gubben klev av. Okej, det kanske inte är världens mest genomtänkta att kolla på TV-serier på tåget, men fattar ni hur tråkig en 7-timmars tågresa är om man inte har nåt att göra? Wellwell.

Pappa och Emma hämtade mig vid stationen och vi åkte hem till syster. Pappa åkte efter en stund för han skulle på spelträning. Emma började sedan laga mat, men insåg när korven var stekt att hon varken hade ketchup eller tomatpuré. Så vi fick snällt traska ner till Hemköp. Shoppade lite av varje, och jag träffade Tommy, en gammal bekant från när jag bodde på Kungsbackavägen. Herregud vad jag inte kände igen honom. Han kände igen mig iaf, så han hejade. Och där stog jag i vad som kändes som en mindre evighet och bara funderade på vem det var! Hahaha så himla fånigt. Jag är helt enkelt inte van vid att träffa folk jag känner... :-)

Resten av kvällen: Visning av folkskygg kattunge, middag, dataspelet "Häst och Ponnyridskolan" (hahah från 3 år och uppåt! I rule) och vi avslutade med att se halva filmen Charlie Wilssons war. Vi vart dock så trötta både jag och Emma att vi la ner projektet film och satsade på sängen istället.

Sova ja. Det är ju ett kapittel för sig. Sov faktiskt rätt okej. Problemet var inte syrrans kattfarm utan snarare att täcket var så himla varmt. Tror jag ska satsa på enbart påslakan eller nåt inatt, tror det räcker.

Och herregud vad kattungarna är söta.. :-) Jag är helt och hållet kär i allihopa. Speciellt den som är vinglig. Lilla söta saken, han har legat bredvid mig nästan hela natten! Sötskit!




Sen har hon ju två som ser ut som Chefen och två som ser ut som Kapten med. Man kan ju inte låta bli att minnas när dom var sånna småskitar :-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Den röda ser lite ut som Vincent :) Hur länge skulle du stanna i sundsvallet nu igen?

2008-02-21 @ 11:29:17
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Erika

Jag åker troligtvis hem den 9:e mars

2008-02-21 @ 16:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0