Sov du lilla videung...



Brukar det verkligen finnas videkissar i början på februari? Känns lite tidigt. Men gulligt! Jag gillar videkissar, har alltid gjort det. Ett påskris med små ägg, färggranna fjärdrar och lite videkissar.. Kovlandsminnen, hihi!



För övrigt har det varit lite spännande här i Tenhult idag. Jag åkte från JFK vid 20 ikväll. 20:15 tog jag tåget från Resecentrum mot Tenhult. När vi kom fram till Tenhult så öppnades inte dörrarna på tåget. Mysko. Jag och flera med mig undrade varför, men det var uppenbarligen inte bara våran dörr som var konstig, det var ingen på tåget som kom ut. Mer mysko. Kollar åt höger, ner mot förardelen av tåget, och det kommer två poliser som kollar noga på alla. Jag vet inte vad de kollade efter, men de gick förbi oss med, och fortsatte leta efter vad de nu letade efter. De frågade en kille om han hette [xxx] (nåt efternamn, kom inte ihåg vad de frågade efter), det gjorde han inte och de gick vidare. I nästa vagn stannade de och pratade med nån kille, de stog där rätt länge.

När de var på väg tillbaka var det en kvinna som frågade vad som hände och polisen svarade att det hade varit ett rån i Jönköping och de hade fått tips om att någon som hade med det att göra fanns på tåget. Men när de väl var klara på tåget så hade de ingen person med sig därifrån, så jag antar att de inte hittade den de letade efter. Jag vet inte. Men det var iaf en lustig känsla när de sökte igenom hela tåget och sen få reda på att det kunde ha funnits en rånare på tåget. Eller ett vittne eller nåt liknande, men det är ju mer spännande om det hade varit en rånare ;-)

Wellwell. Nu är jag hemma, har precis ätit och nu ska jag glo på TV en stund innan det blir dags för sängen. Är inte trött än ändå men ska ändå lägga mig tidigare ikväll än vad det blivit i helgen.

Nu har jag inget mer att skriva. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0