MSN ska INTE stängas ner!

Va trött jag blir på kedjebrev. Och folk vidarebefordrar ju vad som helst verkar det som. Idioti. Det finns bara en sorts "kedjebrev" som jag gillar, det är roliga historier, roliga bilder osv. Men om det någonstans står: "Skicka detta vidare annars får du otur i 59 år 4 månader 21 dagar 2 timmar och 33 minuter" eller något annat årsantal, då blir jag bara irriterad. Spelar ingen roll om meddelandet innehåller text som "du är det största ljuset i mitt liv, skicka detta vidare till alla du älskar" eller om det är ett hot om otur osv, jag vägrar. Det spelar ingen roll om det är sms eller mail eller nåt annat, hatar kedjebrev!

(Okej, jag är inte perfekt, jag skickar ibland vidare kedjebrev, men det är extremt sällan, det måste ni hålla med om)

Senast ikväll fick jag ett kedjebrev från en kontakt på MSN.



hey it is Andy and John the directors of MSN, sorry for the interruption but msn is closing down. This is because too many inconsiderate people are taking up all the names (eg making up lots of different accounts for (just one person), we only have 578 names left.

If you would like to close your account, DO NOT SEND THIS MESSAGE ON!. If you would like to keep your account, then SEND THIS MESSAGE TO EVERY ONE ON YOU CONTACT LIST. this is no joke, we will be shotting down the servers.

Send it on, Thanks

WHO EVER DOES NOT SEND THIS MESSAGE, YOUR ACCOUNT WILL BE CLOSED AND YOU WILL COST £10.00 A MONTH TO USE. SENDTHIS TO EVERY ONE ON YOUR CONTACT LIST. NOW WHEN YOU KNOW WHAT TO DO, PLEASE DO NOT FORWARD THIS OR REPLAY. COPY THE WHOLE E-MAIL.

GO BACK TO YOUR INBOX AND CLICK ON NEW. AND PASTE THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!



Tröttsamt. Har faktiskt börjat kolla upp sånna här saker och skicka tillbaka svaren till den som skickade kedjebrevet till mig. Ja, jag är knäpp, men det är bara ren protest från min sida. Speciellt när man får sån här skit. Det var förresten inte speciellt svårt att hitta information om att detta såklart bara var skitsnack. Det roligaste jag hittade var en kille, Andy, som bloggade om detta mail. Bra skrivet dessutom. Här är länken till Andys blogginlägg.

Läs det! Det är värt det :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Fick det där kedjemailet i dag. Jag bara skrattar åt att folk går på det.

2008-01-04 @ 15:44:40
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0