Studiebesök och lite annat

Jaha!
Igår kom vi hem från vår lilla skoltripp. I måndags var vi i Halmstad, studiebesöket var på Halmstadtravet och deras ponnytravskola. Riktigt intressant, jag vill oxå hålla på med ponnytrav! :-) Några i klassen åkte hem, sex av oss stannade i Halmstad. Vi letade reda på vårt boende, Strandgården, och sedan var det dags för årets första dopp! Och årets första dopp blev i havet! Fantastiskt skönt var det, faktiskt inte alls speciellt kallt. Så himla härligt! Sjukt långgrunt var det med. Håll med om att det ser härligt ut? Jag vill åka tillbaka dit! Vid 17 åkte vi tillbaka till halmstadtravet där Maddes häst startade (bild 1), och på kvällen gav vi oss ut på äventyr... Hihi. Nejdå, skojar bara. Vi åt på nån liten pizzeria, Johanna tyckte att det skulle bli en rolig bild om hon låtsades äta direkt ur salladsskålen.. Hon hade väl ganska rätt ;-) Vi hamnade på Harrys en stund senare, och några av damerna hällde i sig några drinkar. Madde och Elin var det väl som fick i sig mest, fast det märktes mer på Madde än på Elin :-) Kul hade vi iaf! Somnade väl tidigast 02 skulle jag tro, det var mer eller mindre rumsrent snack där i stugan framåt natten... Haha :-) Hua, ibland får man verkligen veta mer än vad man vill!
På morgonen efter fick vi en god frukost, boende och frukost gick på 100kr per skalle för oss! Inte alls illa måste jag säga. Senare gav vi oss iväg till Ängelholm för nästa studiebesök. Mötte upp med resten av våra klasskompisar samt tvåorna, sedan åkte vi iväg till hästhandlaren Sven-Inge. Ett väldigt intressant besök, jag Maria och Anne ska nog åka tillbaka dit till veckan och leta efter häst till Vissmålen. Vi har extrem hästbrist just nu...

Jaja. Hemresan gick bra, vi var hemma vid 18-tiden. Och det var den resan det. Kul!


På halmstadtravetHuvudbyggnadenVägen ner till strandenPå väg ner till strandenVår stugaPå pizzeria i HalmstadPå Harrys i HalmstadGood frukostStudiebesök hos hästhandlare i Ängelholm

Om ca en timme ska jag åka ner till stan, vi ska äta avslutningsmiddag med klassen, tvåorna och lärarna. Ska äta ute på Piren, på Harrys. Hoppas dom har god mat där! Antar att några ska partaja med, men det är jag för snål för. Vet inte ens om jag orkar stanna kvar så himla länge, har varit astrött hela dan. Men sånt är väl livet. Nu ska jag småfika lite, för annars hinner jag bli illamående innan det är dags för mat.

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Mor

Kul att höra att ni hinner med lite trevligheter också! Här hemma är det ingen som har doppat sig än trots toksommar, fast Emma o Niklas har köpt en liten pool till baksidan...

2008-06-05 @ 08:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0