Jag har fastnat i förkylningens klor

Det tog längre tid i år än det brukar, men nu är den ändå här, den årliga förkylningen. Förhoppningsvis försvinner den lika snabbt som den dök upp. Nåja, den har visserligen legat och lurat ett tag, men igår kom halsontet, idag kom den täppta näsan, men däremot börjar min onda hals bli liite bättre. Peppar peppar.

Idag har jag inte gjort direkt många knop. Skjutsade David till jobbet, åkte förbi IKEA och köpte nytt täcke och nya sängkläder till mig och David, åkte hem. Kollade lite på TV, sedan blev det Vissmålen och personalmöte. Det var väl iofs inte vad jag skulle kalla möte riktigt, inte som jag hade föreställt mig iaf. Det var mer som... en fikapaus utan fika, typ. Inte direkt organiserat utan mest pladder mellan kollegor, typ. Typ typ typ. Hur som helst, det var trevligt! Alla gillade mitt skötar-förslag, så den 28:e ska vi se vad eleverna tycker. Spännande.

Jaha sen då? Åkte och handlade lite smått och gott, sedan hem. Har legat i soffan mer eller mindre sen dess, kollat på tv, tv-serier och film. Det får man nämligen göra när det är fredag, man är krasslig och ensam hemma. Ja, jag har ju förresten tvättat en maskin med. Och bäddat rent i sängen med det nya täcket. Så lite nytta har jag nog gjort.

Nu är det dock snart slut på dagens aktiviteter. Ska blogga klart, sen blir det sängen tills jag ska hämta David på jobbet. Vet inte riktigt när det blir, men kan lika gärna sova en stund innan. Har tom öppnat fönster, tycker det är så himla varmt. Inte att jag har feber alltså, men det blir varmt här när torktumlaren har varit igång. Nåja.

Imorgon kan nog bli en trevlig dag, förutsatt att jag inte blir värre i förkylningen. (Hur smart är det egentligen att sova med öppna fönster?! Men jag hatar när det är för varmt.. Står inte ut!) Ska lämna några papper till en klasskompis, sen ska jag kurera mig fram till kvällen, då eventuellt Micke och Anna kommer hit. Jag har redan bokat TV:n för schlager, sen får de andra säga vad de vill ;-)

Nåja, färdigpladdrat för idag. Ikväll. Inatt, är väl kanske mest rätt, klockan är ändå snart midnatt. Godnatt allesammans

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är skönt att lägga sig i rena sängkläder när man är sjuk. Då känner man sig nästan friskare!

2008-03-15 @ 09:17:25
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: magnus

jobbigt med förskylning :( hörru lägg upp nå bilder på jönköping.

2008-03-15 @ 23:36:57
URL: http://mangewalle.blogg.se
Postat av: Erika

Emma: Ja, ibland får man den känslan, jag har dock inte lyckats bli nåt friskare än =/

Mangnus: Ajaj kapten! Ska slita med mig David ut i vårvädret sen.. eventuellt :-)

2008-03-16 @ 12:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0