Snart är det dags!

Joanna och Mange är på gång! De var typ i Nyköping runt kl 21, så det borde väl inte vara såå långt kvar? Enligt eniro ska det ta ungefär 2 timmar att åka mellan nyköping och Huskvarna, om det stämmer så borde de vara framme om lite över en halvtimme! Kuuul :-)

Imorn ska jag dra med mig Joanna till Vissmålen, har lite att fixa där, måste skriva en lönelapp med kom jag på i skrivande stund. Mange och David lär väl sova, speciellt om Mange ska hänga med David i lastbilen inatt. Galningar. Men det är ju kul för David om han får sällskap, så jag hoppas Mange följer med honom. Fast, jag förstår om han inte gör det. Köra från Sundsvall till Jönköping och sedan åka lastbil ner till Göteborg? Hmmm... Kind of insane. Men sånna är dom väl, lastbilschaufförerna.. :-)

Nu är iaf hela den första LIA-perioden avslutad! Det har gått himla bra, förskolan var helt klart roligast. Ja, roligare än ridskolan. Men å andra sidan så är det roligare att jobba själv på ridskola (som jag jobbar på Vissmålen) än vad det är att ha praktik, så det är lite dumt att jämföra. Jag är dock lite besviken på omdömet jag fick från förskolan. Under frågan om konfliktlösning så skrev de endast en kommentar om att de inte sett mig gå in i någon konflikt, men det har jag faktiskt gjort. Jag tyckte dessutom att jag löste det bra! Men visst, hade det varit någon i den övriga personalen i närheten så hade det ju varit den personen som tagit hand om konflikten, så då hade de ju inte sett mig iaf. Irriterande. Vet inte riktigt hur man ska lösa sånt där. Ska man springa före den ordinarie personalen bara för att visa att man håller sig framme? Känns ju rätt fånigt. Nåja, får hoppas att det duger med en förklaring för min LIA-lärare.. Så att jag inte få underkänt pga den kommentaren.. Urk, isf blir jag very angry. Nåja.

Verkar som det kan bli lite mer jobb för mig i fortsättningen. Inte mycket jobb visserligen, men lite. Jag har mina knattelektioner varann lördag (ca 4 timmar), jag har skötarträff en gång i månaden (ca 3 timmar), och jag kommer troligtvis få hålla ridlektioner varje måndag! Det ska tydligen startas en ny grupp, och jag har blivit tillfrågad om jag är intresserad av att hålla den. Ja just det, jag ska hålla en grönt kort-kurs med. Det händer lite! Men det är klart att det är nervös med. Man vill ju verkligen göra ett bra jobb. Får ta och plugga lite TR jag med.. Hihi. Måste dessutom finslipa det sista inför skötarmötet på fredag. Men men, det får bli på måndag när gästerna och pojkvännen åkt norrut. Jepp, David ska oxå åka norrut. Inte lika långt som Joanna och Mange dock, David ska "bara" till Sthlm och gå på konsert. Så på blir det bara jag och katterna. Det var länge sen sist.

Nuuu ska jag glo på ett avsnitt av Top Model och vänta på att norrlänningarna närmar sig smålandet.

Nighty night!

Kommentarer
Postat av: evelina

okej :D allt brA?

2008-03-20 @ 22:46:21
URL: http://ewezi.blogg.se
Postat av: Dennis

Vilken fin blogg, snygg design. :)

Ha en trevlig kväll!

2008-03-20 @ 22:47:05
URL: http://www.dennism.se
Postat av: Jasmine

Glad påsk :)

2008-03-20 @ 22:49:46
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Lisa

fin blogg, glad påsk :)

2008-03-20 @ 22:51:26
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Chardonnay

Fin blogg!

2008-03-20 @ 22:55:13
URL: http://www.metrobloggen.se/Chardonnay
Postat av: J

spana in min blogg - och ha en glad påsk ;D

2008-03-20 @ 22:56:15
URL: http://forhoppningaroregnbagar.blogg.se
Postat av: Emma

Inte tror jag du får underkänt av den där lilla petitessen :)

2008-03-21 @ 07:55:03
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Ingela

Det är roligt att läsa om dig när du skall bli ridfröken. Det ger en inblick i hur vår fröken har det när hon förbereder lektioner!!
Jag har ju en kompis som heter Anna Uhrenius också, som är ridinstruktör, hon jobbar med privatryttare och på Vreta ridskola. vet du vem det är? Ha en skön PÅSK!!

2008-03-21 @ 14:45:59
URL: http://ridgruppen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0