Det var den dagen

Har varit rätt sysselsatt idag. Som vanligt med lite "fel" saker. Borde verkligen lägga krut på skolan, eller ännu mer akut - diska, men jag har gjort lite småpyssel till Vissmålen istället. Gjorde även en sammanställning av klassens foderrumsprojekt, så ngt vettigt har jag väl iofs gjort. Hmm, borde kanske börja skriva på LIA-rapporten...!

Apropå ingenting så satt jag och kollade på "Ian Wrights unfit kids" igår. Kan erkänna att jag blev rätt irriterad. Okej, jag kanske är partisk eftersom jag oxå är rätt stor, men va fasen... Jag är för att barn och ungdomar ska röra på sig. Eller ja, det gäller väl iofs alla människor. Men jag vet oxå att det inte ger någon positiv effekt att tvinga barn träna 5h per vecka, när de är vana att röra på sig typ max 5 minuter. Efter en halvtimmes hård cirkelträning så fattar jag att de är tjurig och griniga och kommer med "ursäkter". Och hur motiverad blir man om tränaren ropar att de är sopor och att de ingenting kan? Jag blev även irriterad på den överviktiga mamman som skäller på sin son för att han var överviktig, med orden "Om du så gärna vill ta livet av dig så kan jag knuffa dig framför en buss." Men va fan! För det första, vad fan får hon ut av att få sin son att må dåligt? Och för det andra, varför skaffar hon hem matvaror som inte är nyttiga? Om hon verkligen ville sin sons bästa så skulle hon väl kanske anstränga sig lite för att de båda skulle äta rätt och sköta om sig själva? Ja, lätt för mig att säga, men blev förbannad på den mamman...

Ja, vikt är ju ett lite känsligt ämne för mig. Blir lätt arg och irriterad. Men det är väl så att om man är överviktig, oavsett det gäller 10kg eller 100kg, så är man medveten om det. Man behöver inte alla dessa ständiga påminnelser. Faktiskt. Och när det sedan gäller barn och ungdomar, då får man faktiskt ha lite extra mkt takt. Det är jobbigt nog att vara ung utan att alla vuxna ska vara på dom pga deras utseende... Hjälpa eller stjälpa, it's a fine line...




Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, jag hörde att du hade gjort det! Det är en som ska på intervju idag så vi får väl se hur det går =)

2009-03-13 @ 12:19:27
URL: http://salibe.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! =)

Jag googlade på Riddersberg+tenhult och hittade din blogg. Går du/har du gått Tenhults nbg inriktning häst? Jag har nämligen kommit in där nu och börjar i höst och vill gärna höra mer om skolan! =)

mvh Anna

2009-04-19 @ 19:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0