Soffan är på plats!

Jag köpte ju alltså en soffa i förrgår, och igår var det dags att hämta den. Så, jag fick låna kärra av Leif och sen bar det iväg till Blåberget. Lastade på soffan, Leif hjälpte mig att spänna fast den och sedan åkte jag tillbaka mot stan igen medans mamma och Leif fortsatte västerut för körträning. Väl hemma fick jag hjälp av kära gamla Ante med att bära upp soffan. Väldigt snällt av honom att hjälpa till, vi hörs ju inte sådär jätteofta, och så hör jag av mig och vill ha hjälp... Haha. Ex kan vara bra att ha ibland =)

Idag har jag tvättat klädseln på den berömda soffan med. Jag borde ju egenltigen ha tagit en "före"-bild, för den var verkligen skitig innan. Men nu är den vit och fin igen! Ja jag vet, det är ruggigt opraktiskt att inte bara ha en, utan två, vita soffor när man har två svarta katter. Men ja, det bjuder jag på. Och den andra ska jag bara ha kvar tills ljuspartyt, sen ska moster lena få ta över den. Smidigt! Hoppas de bär ut den då med så jag slipper... Den är ett jäkla åbäke att bära kan jag meddela! Usch!

Annars har dagen varit rätt lugn. Fick psykbryt på Biltema som inte ville/kunde hjälpa mig att hitta rätt delar. Bajs på dem... Bajstema. Tur att min privata mekaniker har telefonjour. Och pappa med för den delen. Men var ändå tvungen att köpa dubbla bromsklossar eftersom det inte gick att lista ut vad jag har för bromssystem. Surt sa räven... Jo så det drog ju ner humöret ruggigt mkt... Är ruggigt pms-ig idag. Blä. Tur det finns folk som kan muntra upp iaf, jag har väldigt goa vänner <3

Nu sitter jag här och slösurfar... Har ingenting att göra, är småtrött, men vet inte om jag skulle lyckas somna om jag gick o la mig. Men det kan ju vara värt ett försök förstås. Om inte annat får jag ta med nån av skoltexterna till sängen, då somnar jag garanterat... hahah de är rätt träliga att ta sig igenom måste jag erkänna.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0