Jag läste nånstans...

.. att lyckliga människor inte behöver blogga. Jag tolkar det som att de inte hinner göra det, för att de är för upptagna med sina perfekta liv (höhö).

Nejdå, det är klart att många av vardagsbloggarna blir "gnällbloggar". Min tex. Jag är urbra på att spy galla i bloggen, för att sedan vara någorlunda positiv i det riktiga livet, eller IRL som vi internetmänniskor säger ;D moahahaha. Nörd.

Nej, skämt åsido. På ett sätt stämmer det väl, men samtidigt är det ju ren bullshit. Ta bara en titt på alla ämnesbloggar, sportbloggar, modebloggar osv osv, där handlar det ju mer om reflektioner än om gnäll.

Nåja, jag antar att jag hör till kategorin gnällspikar, om man nu måste välja. Jag skriver ju när det är något man funderar över, eller något man har reagerat på. Sen kan det ju handla om allt från en grodinvasion längs landsvägen, konstiga saker folk gör eller saker man funderar över när man är allmänt olycklig. Samtidigt, man vill ju inte att alla ska veta allt... lösenordsskyddade bloggar kan vara bra ibland kan jag tro.



Tvära kast.

Kollade runt lite på google häromdagen, och det verkar som att hoppet helt är ute för min (davids... ehum..) externa hårddisk. Det stog nåt om att om den låter på ett visst sätt, som denna gör, så är hoppet ute. Enda man kan göra är att skicka den till nåt tekniskt lab i norge (??) och få den fixad för en sisådär 15 000 spänn. Visst vill jag gärna ha tillbaka bilderna, men SÅ gärna vill jag nog inte ha dem. Nån måtta får det vara.

Däremot skulle jag behöva få fram en recovery-skiva till bärbara amilon, men det verkar ju inte heller vara det enklaste. Ska man köpa den så kostar den visst uppåt 50$ , och det lockar ju inte heller överdrivet mycket... Klurar på en annan lösning, men det går väl sådär bra det med...



Idag har jag åtminstone varit lite huslig. Rösten kommer och går så det kändes inte som nån mening att jobba idag heller. Men för en stund sedan när jag faktiskt hade röst så passade jag på att ringa trafikledningen på jobbet för att kolla om det finns ngt jag kan göra på jobbet utan att faktiskt behöva hosta mig igenom 40 samtal. Troligtvis kommer jag få sitta med TV-support-mail, men det kan ju funka. Många av dem kan man ju besvara via mail, annars får man väl ta de utgående samtalen när rösten finns tillgänglig.

Huslig, jo. Jag har bakat tre olika sorters småkakor idag. Konstigt nog är jag fortfarande sugen på att baka, men det kanske beror på att jag inte gett mig i kast med disken än. Ska göra det strax dock, för kl 18 ska jag inta tvättstugan hos S (fanns inga lediga tider hos mig och han har ändå bokat tvättstuga till sig själv ikväll som han inte kan utnyttja) och tvätta massa sängkläder och handdukar och alla lägerkläder. Ska bli skönt att få lite rena kläder igen.


Vem vill komma på kalas hos mig om två veckor? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0